/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Auv mit knæ
Fra : gøgeungen
Vist : 2525 gange
50 point
Dato : 11-02-09 19:39

Nogen der kender til dette?

Jeg kan ikke stå på mit ene ben, før jeg lige har stået på det,
i et minuts tid, og så gør det også ondt, alligevel.
Hvad smerterne er, lig med en tegnestift i knæet, der lige skal varmes op.
Har haft det et par måneder, troede, at det var en forkert udstigning af en bus.
Knæet er varmt men uden smerter, rødme og ikke hævet.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 11-02-09 19:49

tror bestemt din læge kan give bedre hjælp en nogen herinde -s-

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 19:54

Jow, det ved jeg såmænd godt.

Men som jeg skriver, nogen der har prøvet det.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 11-02-09 19:59

ja ondt til tider nogle steder - også i knæet men når det har stået på i flere måneder er det noget du skal ha' undersøgt - god bedring til dig

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-02-09 20:18

Takker, men det kommer og går som vinden drejer.
Derfor jeg ikke rigtig kan forstå det.

Men selvfølgelig skal jeg til en læge, alt andet er jo bare tankespin.

Men det kunne jo være at der var en, herinde, der havde prøvet samme tur.
Jeg har hørt det kunne være medicin eller andet der kunne gøre dette.

Men har søgt, og ikke kunne finde noget, uden urinsyre gigt.
Men så skulle knæet jo ikke være til at røre ved.

Nå, venter lidt, ellers kommer der svar, når Lægen har skåret benet af.

Kommentar
Fra : tezt

Dato : 11-02-09 20:24

arj så galt går det forhåbentlig ikke -g-

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-02-09 20:27

der kan være tale om en skade på menisken. den kan have fået en revne og det føles som et stik når du belaster knæet. er selv blevet opereret for det et par gange. det gøres ved en kikkert-operation og resultatet er i de fleste tilfælde aldeles udmærket. men det kræver en nærmere undersøgelse at fastslå hvad det er.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-02-09 21:05

Hej gøgeunge - når du har været hos lægen, og forhåbentlig blevet frikendt for alvorlige diagnoser
kan du prøve med et kosttilskud: Avosol.

Jeg har brugt det i flere år, med god hjælp til ledsmerter. Engang imellem er jeg blevet lidt nærig og holdt op med at bruge dem.....det hævner sig så mine led får det først godt igen efter ca 3 ugers indtagelse af Avosol. Det helbreder altså ikke, men hjælper.

Kan købes hos Matas og flere steder på nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-09 21:27

Gøgeunge....Nu skriver du ikke hvor gammel du er, men har du lagt mærke til om det kan

vejrændringer??

Jeg selv skal også ligesom "varmes" op, men efter jeg er begyndt på fiskeolie har det hjulpet rigtigt meget.

Men lad være med at eksperimenterer før du har talt med en læge

Rigtig god bedring, det er rædsom at have ondt knæet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-09 22:10

Yes jeg har prøvet det, jeg havde klemt min menisk ved en forkert bevægelse. Det gik over efter et par måneder. Jeg har også prøvet en voldsommere skade, det gav en revne i menisken. Men så kan man slet ikke stå på benet og har også svært ved at rette det ud. Så en stor skade har du ikke.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 06-04-09 21:50

OPDATERING/ eller bare en opdate.

Citat
Gøgeunge....Nu skriver du ikke hvor gammel du er, men har du lagt mærke til om det kan
vejrændringer??
Jeg selv skal også ligesom "varmes" op, men efter jeg er begyndt på fiskeolie har det hjulpet rigtigt meget.
Men lad være med at eksperimenterer før du har talt med en læge
Rigtig god bedring, det er rædsom at have ondt knæet

Troede du vidste det + 50

Citat
Yes jeg har prøvet det, jeg havde klemt min menisk ved en forkert bevægelse. Det gik over efter et par måneder. Jeg har også prøvet en voldsommere skade, det gav en revne i menisken. Men så kan man slet ikke stå på benet og har også svært ved at rette det ud. Så en stor skade har du ikke.

Er begyndt at kunne ''LØBE EFTER KATTEN'' vits.
Men FUC_ hvor kan det altså gøre ONDT.

Og som jeg skrev, ud af bussen, og sikkert 'landet' forkert på benet.

Citat
der kan være tale om en skade på menisken. den kan have fået en revne og det føles som et stik når du belaster knæet. er selv blevet opereret for det et par gange. det gøres ved en kikkert-operation og resultatet er i de fleste tilfælde aldeles udmærket. men det kræver en nærmere undersøgelse at fastslå hvad det er.

Har lige været en haste-tur ved lægen, men fik ikke talt videre om det.
---
Men kan så nævne, at jeg ALTID har haft problemer med det knæ.
nogle kaldte det __? MUS i samme, og blev udnersøgt for samme,
og de fandt mange fejl __og det var over 40 år siden.
Har ALDRIG måtte? dyrker visse former for idræt.

NÅ; men baer en lille opdatering

Har en NY TID ved lægen_ så det kommer sikkert til at gøre NAS///
Men varme og andet hjælper altså GODT.

Og det kan vel ikke bare være en Salmonelle ? der har sat sig DER.

Takker for svar og andet...

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 06-04-09 21:52

Citat
ja ondt til tider nogle steder - også i knæet men når det har stået på i flere måneder er det noget du skal ha' undersøgt - god bedring til dig

KOM du ikke med

TAkker__

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 22:53

Nåå først nu går det op for mig, hvem gøgeungen er

Du nævner mus i knæet, det er en alm. kendt brusskade, men det giver ikke varme i knæet, men du kan læse om det her

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/knaeskadebrusk.htm

Hvis det ender med en operation, så kan jeg trøste dig med, at det ikke bliver regnet for noget i dag, det er en simpel kikkertoperation og ikke som i gamle dage. Men selvfølgelig er det bedst at være fri

Pøj pøj og god bedring

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 06-04-09 23:11

Citat
Nåå først nu går det op for mig

Stakkels 'mus' min kat - kom hjem med 4 forleden_ blandet herkomst.
Ved lægger et indlæg, fra dit link.!?

Citat
Hvordan føles skader på knæleddets brusk og mus i knæet?
Symptomer ved en isoleret skade på brusken vil primært være smerter ved belastning. Nogle gange især ved belastning med knæet i bestemte positioner, afhængig af hvor skaden sidder. Der kan også komme hævelse i forbindelse med aktivitet. Eventuelt kan man have en fornemmelse af skurren/ ujævnhed i knæet, når man bøjer og strækker knæet.
Hvis der er tale om en ”mus i knæet”, kan denne af og til komme i klemme og udløse smerter eller direkte fornemmelse af aflåsning af knæet. Aflåsningen af knæet kan være vanskelig at skelne fra de aflåsninger, der kan komme ved meniskskader. Man kan også have en fornemmelse af ”noget der klikker” i knæet, ligesom der kan være let hævelse af knæet.

Skægt NOK

Gør det faktisk mindre ondt at gå på / med foden en anden ? vej = indad
Plus et par nue SKO, har også gjort underværker= siden sidst ALTSÅ.
Men tvivler på det er SKO det er galt med.
Nå, han har tid om CA: 1 Mnd_ når det ikke er haste sager/ = blindtarme

Men afventer stadig min egen læges DITTO

Takker stadig__

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-04-09 23:15

Det kan da sagtens være en hjælp med de nye sko - specielt hvis der også er svang i-

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 07-04-09 00:46

Aner det ikke, MEN jeg går mere med ? foden indad,
istedet for Militæret´s gang-walk
Hvis du ved hvad jeg IKKE snakker om, men smerterne er LANGTFRA VÆK.

Bare man følger efter katten, eller på anden måde skal være hurtig AUuuuuuuuu
men dyret får stadig mad(/%¤&"")===/?%?

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 24-04-09 21:24

DOMMEN KOMMER 1-5 dette år

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-04-09 21:37

Det jo snart

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 01-05-09 21:50

Var ved Lægen 2day, OG + alt andet ! = genudsendelser
Blodprøven afgør det:

DOMMEN KOMMER_ pr: ! mail TIL MIG INDEN FOR 3/4 ARBEJDSDAGE.

Enten er det ? ! Syregigt/ eller bare almindeligt
dårlig/t ben_ slid på samme. ØV

Godt man har en MOTORSAV_

Men HVA_ det gør sikkert mere _nas...

Hyg jer.

+

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-05-09 22:03

Svar pr. mail... kan man ikke engang ringe til sin læge og få svar, der vil da være nogle spørgsmål, når du får svaret

Urinsyregigt,den tror jeg ikke på. Det er så smertefuldt at du havde søgt læge med det samme. Forøvrigt starter det gerne i storetåen og ikke i knæet

Hvis det er begyndende gigt, så må du igang med fiskeolie og Glucosamin

http://www.jemo-pharm.dk/frame.cfm/cms/id=939/sprog=1/grp=5/menu=1/?gclid=CNzZgPP4m5oCFRUFZgodtQoF8w

Vi må jo nok se i øjnene, at vi er kommet i reperationsalderen

Go' bedring

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 08-05-09 21:15

Citat
Svar pr. mail... kan man ikke engang ringe til sin læge og få svar, der vil da være nogle spørgsmål, når du får svaret

INTET galt med de ? indledende blodprøver/ = syregigt...

Fik så_MAND da osse en tid, som var VÆK,
da jeg læste min mail fra Lægen, men ny var der; trods alt.

Men kan så IKKE forstå______at den tid ikke kunne gå sammen med
en anden tid 14 dage efter, så lidt alvorligt må det trods alt være..!!!!

Knæ eller gigt../ motorsav__

Men som du skriver?= )=(¤#=` alderen trænger sig på, nu igen.

Citat
Urinsyregigt,den tror jeg ikke på. Det er så smertefuldt at du havde søgt læge med det samme. Forøvrigt starter det gerne i storetåen og ikke i knæet

ALTSÅ _ nu gør det altså heller mere ondt_

Havde det i ? gamle dage, i min TÅ.
Men der findes smerter der er langt værre.
Plus ubehandlede bylder og andet_

Sikkert derfor man tager en

UPS_ så ikke den var SORT-

Men det gør JO INTET bedre/ værre.

+