/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
internetbank/opdateringer
Fra : lham
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 11-02-09 19:22

Angreb på internetbanker

Igen igen siger de man skal sørge for at ALLE ens programmer er opdaterede.

Det er sgu svært manuelt at holde styr på hvis der også er andre gøremål hver dag.

EFTERSØGES : Program ( gerne gratis ) der selv sørger for at alle programmer på ens PC er opdaterede-og så gerne sådan at man ikke skal sidde foran PC og trykke "ALOW" hver andet minut for at få Awast eller anden pakke til at køre videre( ikke bare at programmet gør opmærksom på hvilke programmer der bør opdateres men også automatisk gør det )

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-09 19:24
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-09 19:26

Du finder ikke programmer der selv opdaterer dine programmer, men flere har dog autoupdate. Java, Quicktime osv. Kig i programmernes indstillinger.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-02-09 19:47

Er der en teknologisk forklaring på hvorfor der ikke findes programmer der selv automatisk opdaterer alle ens programmer ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 20:11

Antivirus og Windows opdaterer sig selv når de er indstillet til det.
Antivirus opdaterer definitionerne, men man skal selv tjekke for, og installere nyere versioner.

Teknikken findes, og der har også været et par onlinetjenester som tjekkede alt, f.eks fra det kendte CNet, også kendt som download.com hvor man kan finde tusindvis af programmer.
De er blot droppet igen da der kom tvister om rettigheder, især ikke Microsoft ville lade andre tjekke deres software.
Dertil kommer at ikke opdateringer er lige heldige hvad der f.eks gælder den allernyeste Java med slutnummer 11, og apropos opdaterer Java ikke sig selv men giver blot meddelelse om at der er kommet ny version.

Glem heller ikke at man kommer hurtigere frem med kreativitet fremfor dovenskab, for computerens vedkommende er det blot at tjekke hjemmesiderne nu og da.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-02-09 20:28

Luffe
der er da ikke noget kreativt ved at "bladre " måske 70 programmer igennen et par gange om ugen-for at se om de er opdaterede - eller hvad betyder nu og da ?

måske skulle man nøjes med at checke banksaldi hver dag -banken siger jo de betaler hvis der har været tyve forbi.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 20:52

Hvis man hver dag leder efter opdateringer til ALLE sine programmer bør man søge læge.

Sikkerhedsopdateringer er vigtige, det mener jeg vi har på plads, alle andre opdateringer kigger jeg selv kun på et par gange.................om året.

Men Du har ret i at bruger man netbank og VISA/Dankort online til køb bør man jævnligt, men ikke hver dag, tjekke saldoen, hvis der går flere måneder inden man opdager et indbrud kan man risikere at banken afviser det.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-09 21:11

Secunia PSI checker for dig hele tiden, og fortæller dig hvornår et program er opdateret. Lægger endda et link til programmet. Du får det ikke nemmere pt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-09 22:00

Når jeg skal på min netbank kører jeg en onlinescan lige inden (kun i disse dage) Det kan du også

http://support.f-secure.com/enu/home/ols.shtml

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-02-09 12:38

Installer Ubuntu Linux - Fin understøttelse af banker mm - Der kører en updatemanager der opdaterer ALLE pakker på systemet og endnu bedre - Det kan ikke Hackes mm det er en fejl 40

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-02-09 14:03

pegue
ubuntu linux
er det et styresystem til erstaning af Windows XP eller bare et program der kan køre under XP og og lave det jeg ber der om i hovedspørgsmålet.
Jeg har slet ikke mod /begavelse til at skifte fra xp

stl-s
secunia -psi
den har jeg et shortcut til men har åbenbart ædt sig selv-har du et absolut rent link til et sted hvor jeg kan prøve en genindstallering af programmet.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 14-02-09 07:07

Tak for svaret stl_s.
fik secunia til at køre -så må man jo leve med opdateringer er manuelle men de kan heldigvis køres fra secunia