/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Aut. Luk af kommandoprompt,nej
Fra : Jonn87
Vist : 813 gange
500 point
Dato : 11-02-09 17:32

Hvordan konfigurere jeg en dosbaseret exe fil til ikke at lukke Kommandoprompten efter filen er kørt .. så jeg kan læse hvad filen skriver i kommandoprompten?!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-09 17:48

Hvis du laver en genvej ti prg og fjerner markering ved Luk ved afslutning
http://peecee.dk/upload/view/154331

virker det så ikke?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 11-02-09 17:52

Denne 'Luk ved afslutning' mulighed er desværre ikke tilstede hverken i genvejen eller filens egenskaber

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-09 17:57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 18:20

Åbn filen i et dosvindue......

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 11-02-09 18:27

Yep, refi .. gør jeg også midlertidig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 18:39

Hvad er så problemet - der står da HVAD den foretager sig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 18:46

Hvis det er for at editere osv. - installer DosBox

http://www.it-artikler.dk/2008/05/29/sdan-installeres-dosbox/

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 11-02-09 19:21

Jeg leger lidt med programmering af C, Bruger kompileren Dev-c++, når jeg kompilere og køre min kode i dos lukkes programmet straks efter kodens afslutning så jeg ikke når at se min kode i aktion

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 19:36

Brug DosBoxen....

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 11-02-09 20:14

Det burde være muligt at finde det et sted når det er muligt i alle de tidligere windows versioner... gider næsten ikke at installere et helt program BARE for at muliggøre en lille 'tilpasning' Så vil jeg heller lige vente og se om der er andre herinde der ved hvordan dette gøres

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 20:20

Det gør du da bare.....

NETOP det at det er et selvstændigt program gør jo at den IKKE lukker det

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-09 22:57

Hva' hvis du starter det fra en bat fil?

program.exe

pause

så lukker vinduet ikke før der trykkes på en tast.

Eller indsæt en pause kode i slut af program du tester, ala den i bat
Tryk på en vilkårlig tast....

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-02-09 23:17

Hvis du programmerer i C kan du tilføje en getchar(); i slutningen af din main, inden return
I C++ vil man typisk bruge std::cin.get();