/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny "dum" opdatering til XP pro
Fra : amlupo
Vist : 716 gange
400 point
Dato : 11-02-09 12:52

Efter opdatering af xp pro i går er der kommet en lille blå stjerne på proces linien til højre. Når man så åbner word som ikke er "original" popper der en meddelelse op og fortæller mig mit word er uægte . Det virker ok når meddelelsen slukkes (word) men kan jeg slippe af med det ikon og den meddelelse. Syntes ikke jeg kan finde det i start progammer eller i tjenester under msconfig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 12:57

Du kunne jo overveje at købe en lovlig office-pakke

Jo mere ulovligt du installerer og jo mere du prøver at omgåes advarslerne, jo nemmere gør du arbejdet for hackere der så evt. tømmer din konto af anden vej....

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-02-09 13:08

Tja - Jeg har nu en multilicens igennem mit arbejde - og der oplever jeg altså samme problem og har MS garanti på det er enj ægte - ENDNU ENGANG OM IGEN M$

Test jeres ting inden i sender det ud - og tjek at tingene fungerer ordentligt hver gang!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-09 13:13

Det er denne opdatering Office Genuine Advantage Notifications (KB949810) der er årsag og så vidt jeg ved kan den ikke fjernes når den først er indstalleret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 13:17

Jo - den kan såmænd godt fjernes, men kommer jo igen

Og da spørger jo GODT ER KLAR OVER årsagen, er det ikke det "rigtige" at gøre.....

At MS så er ved at gå grassat med deres advardler - ja det er så en anden historie....

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-02-09 13:26

Ja .- Uanset hvad - er det jo pga piratsoftware og kan fuldt ud forstå deres handling. Men jeg kan ikek se hvorfor dette sker på en multiuser licens - Hvor det er et lovligt produkt. Købt for 2 år siden med kvittering - så er det netop at den ikek skal lave det lille fixe nummer.
Menh nej man kan ikke rigtig gøre andet - for at modvirke piratsoftware - jeg ringede til M$ netop fordi jeg havde kvirtteringen mm - så hvis du har det samme .ring til dem og fortæl hvor dårlig en service dette er - samt at det stiller nogle tanker til efterretning næste gang man skal vælge software!

derfor burde de tjekke det noget - fremfor deres paranoide opførsel omkring man stjæler software. Det skulle BG jo have tænkt over tidligere - da han selv var i samme båd

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 410 point
Dato : 11-02-09 13:33

Afindstaller din Office og brug denne pakke der er gratis og er kompatibelt med MS Office
http://da.openoffice.org/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 14:06

Ja "bentjuul" - det var da helt klart en mulighed fremfor en ulovlig version

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 11-02-09 14:17

Efterhånden som alm. folk vænner sig til andre programmer exempelvis OpenOffice sælger MS færre programmer og firmaerne kan så også blive interesseret i at bruge det, da flere og flere folk hellere vil være retskafne. Så Microsoft leveret kæp til deres egen røv. Da firmaerne skal bruge mere tid =penge til at lære deres nyansatte personale op

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 11-02-09 14:32

Eller man kunne købe Corel`s Wordperfect x4 den ligner meget Word 2007

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-09 15:24

Prøv at se her:
http://www.trucchetti.com/en/2008/10/29/rimuovere-oga-office-genuine-advantage-kb949810/

Men den kommer jo nok tilbage ved næste update!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-02-09 15:56

Citat
Men den kommer jo nok tilbage ved næste update!
ja hvis man kører med automatisk opdatering. Hvis den er slået fra så er det endnu muligt at fravælge Office Genuine Advantage når der opdateres.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-09 16:33

Man skal bare bruge brugerdefineret opdatering og så vælge den fra. Det har jeg gjort og jeg har den ikke.

Godkendelse af svar
Fra : amlupo

Dato : 11-02-09 16:47

Tak for svaret bentjuul.