/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Bule i indvendig tag
Fra : GramPro
Vist : 805 gange
50 point
Dato : 11-02-09 10:21

Jeg har en nyere Dethleffs som har fået en lille bule i loftet, det er lige hen over varmeovnen, er der nogle som kan hjælpe mig med hvordan jeg får den rettet op igen, det er selve loftpladen, somer bulet lidt ned. Og da jeg ikke ved hvilken martriale det er lavet af, så ved jeg ikke rigtigt hvordan jeg får det rette op igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-09 10:26

Lev med den eller skift pladen.....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 11-02-09 10:29

Nu har jeg ikke lige været ude i c-vognen og kikke, men er hele loftet ikke en hel plade??

Den ville jeg ikke begynde at rode med selv, der er jo loftluger mm

Hvis den er meget slem, ville jeg få den på værksted

Tillykke med campingvognen, den bliver du glad for

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 11-02-09 10:41

Citat
Lev med den eller skift pladen.....
- DET BETYDER FRIT OVERSAT: JEG VED DET IKKE, MEN VIL GERNE DELTAGE I SPØRGSMÅLET

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 11-02-09 11:15

Tak for svarerne.
Til Refi...... Ja det var nok det jeg regnede med, at jeg måtte leve med det.....
Til Norsted1..... Nej det er ikke en hel plade, den er del i 3 stykker hen over loftet. Ja jeg er meget glad for den, jeg købte den sidste år, for jeg havde en som var ved og være slidt ned i sæder og madressen, og det blev for dyr og skift sæder også vider, det kunne den ikke holde til prismæsigt. Men selv om det er en Beduin 510 er den meget nemmer og bakke med end den gamle, så det giver en stor frihed, at jeg ikke skal tænke på hvordan jeg nu kommer ind på plads. Jeg har så også lige fået en mover på, så nu er jeg helgaderet... ;)
Til achtonfem..... Ja det vil Refi nok gerne, men det kan jo også være, han har erfaringen......

Godkendelse af svar
Fra : GramPro

Dato : 11-02-09 11:15

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 11-02-09 11:17

P.S det er lidt irreterrende, at jeg ikke kan give jeg alle noget for svarende, da i alle har lige ret. Så undskyld til jer som ikke fik, det var ikke fordi i ikke svarede brugbart men.........

Kan i have et godt forår

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-09 12:23

Vi fik mover på sidste år, det er alletiders

Prøv at snakke med campingvognsværkstedet om hvordan du sætter en ny plade op, det er jo også der du skal købe pladen (bare der nu ikke er farveforskel, altså hvis du ikke kan udholde at se på bulen)

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 11-02-09 13:17

Nordsted1. Jeg tror bestemt ikke der er nået og komme farve forskeld, for den er fra 2006.

Jeg skal til Snodfjorden i Norge til sommer med den, det skal vi brug 3 uger på og det glæder jeg mig til.

Den mover du har på er den også med automatisk til og fra kobling. Jeg syntes min er er lidt svær og få til, at reager i til og fra koblingen, og det tager noget tid, at koble den til og fra.
Må den stå med mover inde på dækkene, eller giver det "buler" ind i dækkene???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-09 13:53

Vi bruger et håndtag til at slå moveren til og fra

Nej moveren må ikke røre dækket, vi slår det fra lige så snart vi har fået vognen på plads

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-03-09 10:59

Jeg ved heller ikke hvad man kan gøre ved det. Men jeg udtaler mig alligevel!!

Buler den nedad? Måske er taget en sandwish med yderklædning (alu eller glasfiver), isolering og indvendig plade. Måske er det limen der har sluppet p.g.a. varmen (for høj varme vil forhandleren sikkert sige).

Det ku man da godt betegne som en produktionsfejl.

Måske har du fortsat garanti eller måske kan du (husk at være høflig og ydmyg) få en kulanceordning med leverandøren/importøren/producenten?

Måske kan den limes. Bor et lille hul, sprøjt lim ind og pres pladen op med en understøtning fra gulvet. Ekspertarbejde. Udføres af forhandler efter producens vejledning.

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 11-03-09 22:53

henrikkrebs Tak for dit indlæg, men det er prøvet, for jeg tror nemlig også det er varmen der har gjort det. Hvis man gerne vil have en respekt, og tages alvorligt, så er man nød til at give det for, at få det. Det har aldrig hjulpet, at opføre sig som en lille forkælet tøs.