/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virtumonde
Fra : scootergrisen
Vist : 455 gange
187 point
Dato : 11-02-09 00:18

Jeg har en "virus" eller hvad det er på min computer som jeg mistænker er grunden til at jeg ikke kan bruge windows update...

Jeg har kørt virus scanner mange gange men virtumonde vender tilbage hvergang.

Nogen som ved hvordan man fjerne virtumonde helt ?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 11-02-09 01:09

jeg fik den væk ved at download spybot.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-02-09 01:39

ja spybot search and destroy den har jeg også brugt.
Men så prøv og genstart computeren og scan igen... på min kommer den tilbage hver gang.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 187 point
Dato : 11-02-09 02:07

Den her er rigtig god og gratis, Malwarebytes Antimalware: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Men du burde nok oprette dig gratis som bruger i et sikkerheds forum: http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php for at være sikker på at alt skidtet er væk, men vil du gøre det selv, så vil jeg foreslå at du slår systemgendannelsen fra, når Mbam har renset og før du genstarter, husk at slå det til igen efter genstart

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 11-02-09 08:02

HUSK!!!! efter at have renset med antivirus/ trojaner programmer mm AT SLETTE SYSTEMGENDANNELSEN, da virus jo også er der. HUSK efterfølgende at slå den til igen efter genstart

Kommentar
Fra : peque

Dato : 11-02-09 13:47

Er du sikker på det er en virus. Melder den ikke fejl hver gang du prøver at køre opdateringer???
Det kan være i forbindelse med SP2 / SP3 på XP . hvor der går koks i det hele.

Kode
# Stop tjenesten Automatiske opdateringer. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:

1. Klik på Start, klik på Kør, skriv cmd, og klik derefter på OK.
2. Skriv følgende kommando ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER:
net stop wuauserv

# Registrer filen Wups2.dll. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde:

1. Skriv følgende kommando ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER:
regsvr32 %windir%\system32\wups2.dll
Bemærk! Hvis computeren kører Windows XP Professional x64 Edition, skal du skrive følgende kommando og derefter trykke på ENTER:
regsvr32 %windir%\syswow64\wups2.dll
2. Klik på OK i alle bekræftelsesmeddelelser, som bliver vist.

# Start tjenesten Automatiske opdateringer. Det kan du gøre ved at skrive følgende kommando ud for kommandoprompten og derefter trykke på ENTER:
net start wuauserv

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-02-09 19:38

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa endelig.
Det hjalp med Malwarebytes Antimalware.

Nu virker windows update.
Jeg skal lige prøve og se om jeg kan downloade internet explere 8 bagefter.
Og du får lige nogen flere point når jeg har fået nogen så jeg venter med at lukke spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-02-09 00:01

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-02-09 00:49

Selv tak, godt du fik skidtet ryddet af vejen