/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hej mangler strøm, til min hd
Fra : freyjensen
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 10-02-09 23:36

hej jeg mangler et strøm kable til min ekstern hardisk den hedder buffalo model ..HD-HS500U2 jeg ved ikke hvad det kable hedder har ledt efter det ? nogen der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-02-09 06:34

Kontakt en forretning der handler med EDB udstyr.

hawaii7

Kommentar
Fra : freyjensen

Dato : 11-02-09 06:59

det har jeg gjort men ved jo ikke hvad stik jeg skal bruge?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-02-09 08:13

Når man søger på google er der flerte forhandlere af den type HD her i Danmark. De må da have et sådan kabel. Hvis ikke er det for ringe.

hawaii7

Kommentar
Fra : freyjensen

Dato : 11-02-09 08:45

ja okay men hvad hedder sådan et kable?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-02-09 21:21

Det hedder ikke et kabel men en strømforsyning da der forbindes mellem 230V og det som hardisken brugere.
Der er ingen data på denne hos Buffalo hvorfor du må forbi en forhandler som har sådan en enhed og så kan læse data på den.

http://www.buffalo-technology.com/products/external-drives/drivestation/drivestation-combo-turbousb/

Kommentar
Fra : freyjensen

Dato : 11-02-09 21:46

tak men det hjælper mig ikke har snakket med 15 forhandlere i dag ingen har den strømforsyning

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-02-09 20:16

Næ tænke jeg nok, det er problemet med den slags specielle strømforsyninger. Samme problem i denne tråd -> http://www.kandu.dk/spg132304.aspx hvor en "gammel" usb maxtor disk manglede en, her valgte brugeren fornuftig at skille den ad og sætte disken i maskinen så han kunne få adgang til data.
Problemet er din er ret ny med SATA, men en ny separate strømforsyning kan nemt komme til at koste mere end du har givet på disk med strømforsyning, med mindre du kan finde en brugt der passer. Normalt med EDB udstyr er det 5V og/eller 12V og da din er 4 ben er det nok 'og' men bytter du rundt på 5V & 12V ødelægger du disken :(
Så er du glad for den er det "billigste" sikkert at købe en til så har du en strømforsyning & 2 disk som du så kan bruge en af gangen.