/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
netdel til MAXTOR extern HD
Fra : anuarak
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 10-02-09 20:26

Nogen ide hvor man kan købe en netdel med stik til extern harddisk af typen maxtor -- har forlist den et eller andet sted.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-02-09 20:58

kan du ikke skrive lidt mere præcist hvad det er du vil?

Kommentar
Fra : mikael.beck

Dato : 10-02-09 21:27

Hej, er det en maxtor i et originalt kabinet eller i et standard 2,5 disk kabinet?
- men det du skal bruge er en strømforsyning med 230 v AC indgang og udgang på +12v dc min. 750mA + 5v dc med min. 700 mA (og -).
Det afhænger dog af størelsen på disken og stik forbindelsen.
Kom venligst med nogle flere og mere præcise data så du kan få bedre hjælp.

Hilsen

MB

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 10-02-09 21:38

Jeg har en ældre Maxtor 3000LE 40GB/USB Harddisk hvor jeg har mistet strømforsyningen til -- usb disken har et rundt 4 benet stik -- jeg har en del "gamle" data jeg ikke kan få fat i -- en muligheden er at jeg nok bliver nød til at "slagte" enheden og installerer disken som slave, men hvis der stadig kan købes en netenhed for rimelige penge vil jeg helst gøre det

Kommentar
Fra : peque

Dato : 10-02-09 22:35

Den må nu have en form for modelnummer / serienummer.

Men hurtigt kan du nu sætte den i en maskine som slave - mm det er en SATA disk - så finder den selv ud af dette i 9 ud af 10 tilfælde. Og pling har du reddet dine data.
Tit vil den strømforsyning du leder efter også kunne findes i en multifunktions strømforsyning, hvor den kan tilpasses flere muligheder.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-09 07:13

Hos T.Hansen har de en HD Boks, den har et rundt stik
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2424550826&n=496908102&pn=674363071

Køb så'n en og put din HD i den.

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-09 21:30

bliver nok svært det var den første USB 2.0 disk Maxtor kom med -> http://www.pcworld.dk/art/2629?op=print
Hvilket også betyder du snart bør få flyttet data over på en nyere disk, da hardisken i den ikke var af den stødsikker type.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 12-02-09 07:44

Jeg takker alle for jeres hjælp -- det er svært at udele poing retfærdigt, men jeg giver dem til Jeg Er her nok fordi han/hun er den sidst og har fulgt tråden. (håber ikke jeg støder nogen). Jeg har splittet dyret af og monteret den som slave -- taget mine data ud og smidt resten på mødningen. Anuarak

Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 12-02-09 07:44

Tak for svaret JegErHer. retfærdit / uretfærdigt ?????

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 12-02-09 19:45

Fornuftigt valg med sådan en "gammel" disk.
Og ja det kunne være rat hvis man kunne splitte points, hvilket man desværre ikke kan pt.