/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Netværk win xp gennem router
Fra : Caine
Vist : 487 gange
500 point
Dato : 30-03-03 19:20

Hej

Jeg har gennem længere tid forsøgt at få mit hjemme netværk til at fungere men nu... jeg har prøvet alt...
det skal lige siges at jeg har arbejdet med netværk før...

Ok der er tale om en "TRENDnet DSL/Cable Broardband Router med 4-port Swith (TW100-S4W1CA)" men mine to windows XP Pro maskiner vil ikke "snakke" sammen... jeg kan pinge dem fra CMD men ikke kan ikke se dem i "my network places" har slået både XP's og Norton's firewall fra... Jeg tror det er den ene pc som skal fin justeres da efter at have kært netværksguiden kan man ikke se det "shared" drev og dokumenter.... (har husket at dele dem på begge)...
Jeg har kørt den samme guide på begge: Valgt "Other" --> Og den (nr 1) med at conncte gennem en HUB etc. ...

Nogen Ideer???

Hilsen en frustreret!
Caine

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 19:23

jeg vil næsten vædde på at hvis du vælger start --> kør ---> skriver: \\ip-adressen ( f.eks. \\192.168.0.2 ) på den anden maskine så kører det......ik'

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-03-03 19:26

Hej Caine,

har du set efter om gæstekontoen er aktiveret?

se evt. første kommentar i dette indlæg... "Netværks problemer med win 2000"... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/12976

jeg ka' ikke lige huske fremgangsmåden i XP men mener den er ret lig Win2000's måde... evt. i stedet for en gæstekonto så opret en anden brugerkonto...

men umiddelbart vil jeg gætte på at det er det der ka' være problemet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-03-03 19:28

der skulle du ikke have problemmer så der må være noget du har gjort galt et sted men hvor ?
men er det en ganske almindelig windows standard opsætning på begge pcér ??
kan du connecte den via søg efter computer ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 19:37

Du kunne jo Installere en NetBeui protokol på hver maskine, men hvis du kan svare ja til mit første spørgsmål....såved jeg løsningen findes derude et sted

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 19:39

Hvis svaret er nej....så er det næsten med garanti tcp/ip (TC/pip) instillingerne det er galt med

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 19:40

De ligger vel i samme segment...

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-03-03 19:46

Hej

Jeg kan ikke finde den under søgning... har prøvet at aktivere gæst virker ikke ... de har begge "MSHOME" som arbejdsgruppe ... subnet 255.255.255.0 ...

???

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 19:48

hvad med ip-adresserne.....ligger de i det samme segment ??

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-03-03 20:09

Hej igen

Uffe segment (?) mener du 192.168.1.1 og 192.168.1.2 eller ???

/Caine

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 20:12

Hvis det er ip-adresserne det er galt med, så kan du definere flere til netkortet http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Eller installere netbeui http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/using/itpro/networking/netbeui.asp

Hvis det ikke er ip-adresserne det er galt med, eller tcp/ip generelt, og du kan fange den anden ved hjælp af tricket \\ip-adressen (på den anden maskine) så er det også et problem der kan løses....men jeg kan dæleme ikke huske hvor jeg har set det, men jeg vil kigge videre senere

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 20:14

jeps.....
De skal ligge indenfor det samme segment for at kunne fange hinanden på lokalnetværk med tcp/ip

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-03-03 20:34

Hej igen igen

Altså den pc som jeg umiddelbart vil give skylden for alt dette har 2 netkort... dvs, et onboard og et almineligt kort...
kan det være her der problemer? jeg har det lidt på fornemmeren... men jeg har slået on board fra ... (øøhh såvidt jeg husker tjekker lige igen )

/Caine

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 30-03-03 20:51

Jag hade samma problem men jag slog bort det andra og beholdt onboard kortet og så fungerade det igen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-03-03 21:00

Slå den fra i BIOS hvis der er mulighed for det, ellers skal du disable den i enhedshåndtering....Hvis du fjerner den via enhedshåndtering, så finder den, den bare igen

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-03-03 21:11

slå den indbyggede firewall i xp fra (under "egenskaber for netværk")
Christinas kloge mand...

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 30-03-03 23:05

Jag har 2pcer og en mac i netvärk og jag användar xp's interntdeling , ingen firewall i xp og en d-link router 804 og alt fungerar perfekt

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 500 point
Dato : 31-03-03 01:20

Hej Caine...

Har haft lignende problemos - Du skal fjerne nr. 2 netkort - start computeren op, så siger windows et eller andet - luk computeren og smid dit ne. 2 netkort i - start puteren, gå i bios og disable onboard....

Så skulle den gerne virke (virkede her hjemme)

Mvh dr_scooter / hamselv

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 31-03-03 01:21

Hov... så skal du selvfølgelig køre denne dejlige procedure med netværksopsætningen igen - snakkes

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-03-03 13:31

hej,det er nok det med to netkort der er årsagen,men her kan du lære lidt om ping (måske)
[citat]
Er netværkskortet installeret korrekt?
Begynd med at kontrollere, at netværkskortet er installeret korrekt på computerne på netværket. Dette gøres ved hjælp af kommandoen ping localhost. Kør denne kommando på hver computer på netværket. Sådan gør du:
Åbn menuen Start på computeren.
Vælg Kør.
Skriv CMD i tekstfeltet.
Skriv ping localhost.
Tryk på Enter.
Denne kommando sender fire signaler - en pakke - til netværkskortet i computeren. Hvis alt fungerer, som det skal, svarer netværkskortet fire gange. Hvis du kommer ud for, at en pakke går tabt, eller hvis du ikke får noget svar overhovedet, betyder det, at netværkskortet ikke er installeret korrekt. Prøv at installere det igen, og test det ved at køre kommandoen igen. Hvis problemet ikke løses, skal du kontrollere, om netværkskortet er kompatibelt med dit operativsystem.
Fungerer kommunikationen på netværket?
Når netværkskortet på de enkelte computere fungerer, er næste trin at kontrollere, at kommunikationen mellem computerne på netværket fungerer. Sådan kontrolleres kommunikationen på netværket:
Åbn menuen Start på computeren.
Vælg Kør.
Skriv CMD i tekstfeltet.
Skriv ping computernavn, f.eks. ping computer2, for at kontrollere kommunikationen mellem den computer, du sidder ved, og en computer på netværket med navnet computer2.
Tryk på Enter.
Hvis computer2 svarer fire gange, fungerer kommunikationen, som den skal.
Find frem til computernavnet
Sådan gør du, når du vil finde frem til en computers computernavn:
Åbn menuen Start.
Højreklik på Denne computer.
Vælg Egenskaber.
Gå til fanen Computernavn.
Du finder navnet ud for Det fulde computernavn.
[/code]
taget fra:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/da/guides/functionguide_hardware_homenetwork/c02.asp

men du få det jo nok løst nu...

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 31-03-03 17:29

Tak for svaret dr_scooter. Men er selvfølgelig glad for opmærksomheden og hjælpen fra jer andre