/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Køb af blæk
Fra : gril
Vist : 546 gange
300 point
Dato : 10-02-09 16:07

Hejsa… jeg skal snart ud og købe blæk til min nye Canon printer jeg har fundet et godt tilbud hvor jeg kan købe 25 patroner til 450kr man kan selv vælge hvad for nogle farver man vil ha med. Der sider 5 i den en 2 sort ved ikke om der er forskel på dem en gul, blå og rød.

Og nu til spørgsmålet hvad for en farve bruger man mest af ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 16:11

Om det er billigt skal jeg lade være usagt, men du skal saftsusenig printe en del for at ½delen af patronerne ikke havner i skraldespanden som udtørrede....

Og så er prisen pludselig det dobbelte....

Til det sidste....

Du bruger (hvis du er alm. bruger) MEST sort.....

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 310 point
Dato : 10-02-09 16:20

Citat
Og nu til spørgsmålet hvad for en farve bruger man mest af ???

Som homer ville have sagt... DOH!

Ja det kommer jo 100% an på hvad farver du printer ud.

Hvis du kun printer sort tekst eller sort/hvid billeder ja så det nok kun den sorte farve som bliver brugt.

Personligt printer jeg mest billeder så det er mest CMY (lysblå, lilla, gul) som bliver brugt her.
Hvis der sidder 2 sorte i så kan det måske være det ene er beregnet til høj kvalitet foto udskrivning og den anden er til almindelig tekst på almindeligt fotokopi papir.

Hvis du vil printe billeder i gode kvalitet så køb noget fotopapir som har en plastiklag så bliver det meget flottere end med fotokopipapir.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-09 16:54

Personligt ville jeg købe 5 patroner af hver. Jeg er selv igang med det 4. set i min Canonprinter og stort set er alle 5 patroner blevet udskiftet indenfor 14 dages periode hver gang.

Det er desværre ikke alle uoriginale farvepatroner der er lige gode, det ved jeg af erfaring med tidligere printere og du skal sikkert også selv flytte chippen fra den ene patron til den anden.

Jeg køber kun originale patroner til min printer, og jeg køber som regel 2 sæt ad gangen her http://www.billigmedien.de/?page=inkfinder&show=list&model_id=480 hvor du også kan se hvad uoriginale med og uden chip koster.

Vi er gerne 2 -3 stykker der samler vores indkøb af blæk, dvd'er mv. for at nedbringe forsendelsesomkostningen.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 10-02-09 17:44

hvor langt tid kan en parton lække før den udtørre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-09 17:58

Den lækker forhåbentlig ikke

Du mener vel LIGGE

De er normalt datomærkede - men et årstid burde ikke være noget problem.....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-02-09 18:04

Citat
hvor langt tid kan en parton lække før den udtørre?
Aner det ikke, og endelig kan du jo ikke vide hvor længe de haft patronerne liggende ???

Jeg tror ikke at uoriginale patroner er datomærkede. Men du kan jo prøve dem og så fortælle os andre om dine erfaringer med de uoriginale patroner.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-09 18:57

Citat
2 sort ved ikke om der er forskel på dem en gul, blå og rød.

Og nu til spørgsmålet hvad for en farve bruger man mest af ???

Jo, der er forskel på de to sorte, den ene er "bare" sort, og den anden er sort pigment (den største af de sorte)

Jeg bruger over en længere periode sådan ca i forholdet : en af de store sorte, to af de små sorte, 3 af hver af bå og rød og 4-5 af de gule......(den gule bruges til at blande de fleste farver med, derfor mest af den.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-02-09 18:59

Citat
Jeg bruger over en længere periode sådan ca i forholdet : en af de store sorte, to af de små sorte, 3 af hver af bå og rød og 4-5 af de gule......(den gule bruges til at blande de fleste farver med, derfor mest af den.....

Glemte lige...det er sådan til udprint af farvefotos med blandede motiver..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-09 19:48

De patroner du nævner, er det ikke nogle hvor du skal overføre chippen fra den originale patron?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-09 19:49

forøvrigt var den første farve der stod af hos mig den røde.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 10-02-09 20:50

Tak for svaret scootergrisen.