/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Netkøb - shippingadresse
Fra : akle
Vist : 753 gange
200 point
Dato : 09-02-09 16:43

Hvordan får jeg min danske adresse accepteret i netkøb ved Amazon.com.uk. Jeg får hele tiden besked om at det er umuligt at sende varen til den opgivede adresse, skønt Danmark er med i oversigten over muligheder. Det drejer sig om forsendelse af 1 stk. software til pc.
Nogen der kan hjælpe?
MVH Akle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-09 16:57

Kan det være din E-mail som de ikke kan li'.
Nogle firmaer accepterer ikke hotmail og andre adresseløse E-mail.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-02-09 16:57

Indgår der nogen specieltegn i din adresse mm.???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-09 17:03

Lad være at bruge æøå brug istedet ae oe aa

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-09 21:06

Lad være med at købe et sted som har problemer med en dansk mail-adresse

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-02-09 22:12

Hej. Kunne først komme til pc-en nu.

Min e-mail adresse er ok med ".dk" til sidst. Min adresse er med æ og ø, men blev skrevet med henholdsvis ae og oe, da jeg er klar over problemet i så henseende.
Flere gode forslag?
MVH Akle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-02-09 22:41

Prøv at skriv med a og o altså uden e'et

Kommentar
Fra : akle

Dato : 09-02-09 22:47

Det vil jeg prøve - i morgen.
MVH

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 200 point
Dato : 10-02-09 08:46

Du kan slet ikke købe software eller hardware hos Amazon.uk, kun bøger og dvd'er.
Det skyldes en eller anden EU bestemmelse, som du kan læse om på siden når du forsøger.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 10-02-09 10:34

Tak for svaret amandaKanDu.
MVH Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-02-09 11:41

Hej. Jeg opgav at finde ud af eksport restriktioner til Danmark i Amazon. UK, da priserne pludselig var røget op igen. (fra gårsdagens tilbud) - vandrede videre til Amazon. de, og her gik alt ganske glat, selvom det fremdeles er den samme software vare. Både England og Tyskland er i EU, så man skulle da tro de har de samme eksport vilkår vedr. import til Danmark.
Skidt med det, bare jeg kan finde ud af at "gnave mig i gennem" det tyske. Håber så senere på at kunne installere dansk sprog version, som skulle komme til efteråret.
Dette kun til information for de interesserede, der event. arbejder med AVCHD filer i viedeo og redigering.
MVH Akle