/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
'Nero - Burning Rom'
Fra : tobiasr
Vist : 684 gange
55 point
Dato : 30-03-03 17:34

For at lave en cd med musik på (til et stereoanlæg!) skal man så konvertere musikken til wav og brænde den eller er det nok at lade dem blive i mp3-formatet. Altså, laver 'Nero - Burning Rom' selv filerne om til "noget der kan afspilles"?!

Jeg synes nemlig at filerne får samme størrelse lige meget om det er wav eller mp3...

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 65 point
Dato : 30-03-03 17:37

Nero konverterer selv....i guiden vælger du bare musik-cd

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-03-03 17:48

ja du skal bare i nero vælge "musik cd" så konverterer nero selv numrene til den fil som du kan afspille på dit alm. anlæg. så kan du også se nederst at de kommer til at fylde mere. du kan have omkring en 17-19 numre på cd'en hvorimod hvis de er i mp3 format kan der være helt op til 150 afhængig af størrelse på numre og cd.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 30-03-03 18:44

Hej Tobias
Nej de skal laves om for at bruge dem i stereoanlægget.
Men det klarer nero let og elegant
Gør følgende.
1-Klik på Lyd-CD ikonet i Ny Kompilering dialogvinduet, som åbner når du har startet Nero. Hvis du allerede har åbnet Nero, kan du finde dette dialogvindue gennem ikonet for Ny kompilering.
2-Klik nu på Ny-knappen til højre.
Det tilsvarende blanke kompileringsvindue til Lyd-CD åbner.
3-Hvis Filgennemsøgeren ikke er åbnet endnu, kan du nu gøre det ved at gå ind i Vis>Ny Filgennemsøger-kommandoen eller ved at klikke på Filgennemsøger-ikonet
4-Ved at bruge træk&slip skal du nu kompilere filerne til CD'en ved at klikke på de ønskede filer i Filgennemsøgeren med musen og derefter trække dem over på kompileringsvinduet.
5-Når du har kompileret alle lyddata skal du åbne Skriv CD dialogen. Den nemmeste måde at gøre det på er at klikke på Skriv CD ikonet i værktøjslinien. Du kommer da til Skriv CD dialogboksen, som garanteret virker bekendt for dig: det er den samme boks som du så ved oprettelsen af en ny kompilering, nu blot med Brænd egenskabsarket vist på toppen
Du vil se adskillige bokse, af hvilke nogen allerede er valgte. Alle egenskaber kan nu undersøges og ændres om nødvendigt.
6-Bekræft ved at klikke på Brænd.
7-vent til brændingen er færdig
8-når den er færdig er den klar til at blive spillet i dit stereoanlæg.
Mvh Brian

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-03 19:16

Hej
Omkring 700 mgb wave fil er omkring 100 mgb i mp3 format i cd kvalitet.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-03 19:20

Hej

195kbps bitrate.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-03 19:35

Hej
Sludder 128kbps jo mindre bitrate jo mindre fil størelse i mgb,men vil man have en nogenlunde kvalitet så ville jeg ikke gå under 128.

Manse9933

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-03-03 19:36

hej !
nero starter med en guide,vælg følgene:
1.kompiler en ny cd -næste
2.lyd cd -næste
3.afslut (bemærk brænder ikonet)
du få så en side der ser sådan ud:

________________________________________________________________________________________
| FILER REDIGER VIS CD-BRÆNDER EKSTRA VINDUE HJÆLP |
| # |
|______________________________________________________________________________________|
| a | | b | c |
_________________________________________________________________________ ______________
0 MB 75 MB 150 MB 225 MB 300 MB 450 MB 525 MB ....700 MB |
| brug træk og slip for at tilføge til filer til din kompillering brænder navn |
__________________________________________________________________________ _____________ |

4.træk og spil fra c på din harddisk eller cdrom drev til a
5.klik på feltet a,hvorved der kommer dette brænder ikon frem igen og tryk på det,under ekstra
6.brænd

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 30-03-03 21:17

Jamen tak allesammen!

Jeg ved skam godt hvordan man brænder. Havde bare lige dette spørgsmål...!

Hvis det du siger, solgaard, med ca. 150 numre er rigtigt, er jeg måløs... Men da filerne får samme str. (?) lige meget om det er wav eller mp3 man skal brænde, kan jeg ikke se hvordan...

Xou, kreativt lavet og fedt!!

Jeg vender tilbage....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-03 21:29

Solgaard har ret, der kan være 150-200 MP3 filer på en CD of disse kan du afspille i din DVD afspiller... hvis den altså understøtter MP3. Jeg vil sige Brians svar står til UG med krølle op, du skal dog lige huske at 'normalisere' dine musiknumre, herved udjævner du styrkeforskellen på de mange numre.
1. Marker alle dine filer i Nero (konverterede filer).
2. Højreklik og vælg properties...
3. Vælg fanen Filters
4. Afklik normalize

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-03-03 22:29

det ER rigtigt..! hvis du brænder dine mp3 filer som data cd kan der være op til 150 numre på cd'en men så skal du jo også have en afspiller som kan afspille dem dvd eller autoradio osv.

men hvis du vælger musik cd kommer de til at fylde mere..!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-03 22:35

Hej
Du skal bare huske at indstille kilobite kbps per cecunt jo højre du indstiller den jo større bliver den fil der kommer ud af det,det er ind og
afspilnings kvalitet, du kan indspille en wave fil på 1mgb og så omdanne den
til mp3 og den vil så kun fylde 1 syvntedel af wave filen uden at forringe lydkvaliteten væsentlig,den bliver altså komprimeret 7 til 1 i forhold.Hvis du omdanner en wave fil der har en kbps kvalitet på 90 til en mp3 fil på 190
så vil de have nogenlunde samme størelse sådan cirka når den er omdannet, så man skal altså sørge
for at wave filen og mf3 filen bliver omdannet med samme kbps for at få 7 til 1 udbyttet ud af det.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-03-03 23:01

Hej
Forresten så er det meget simplere at brænde cd'er med windows media player 9
eller hvad man nu har,jeg har selv den sidste nye opdateret nero rom,men
foretrækker at brænde med window's,fordi det går hurtiger og der er ikke så
meget at rode rundt med,det køre bare der ud af og resultatet plus kvaliteten
er det samme,jeg har også dawnloadet en nero plukin til windows 9 som gør det ennu hurtigere at brænde med win 9,det er som at klø sig selv i nakken.

Manse9933 p.s win 9 har også omgået nogle copi beskyttede cd'er som nero
ikke ville akseptere og fik låst mit brænder drev så jeg ikke
kunne åbne det uden den berømte hårnål men med win9 var der
ikke noget problem.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-03-03 08:27

hej !
prøv o kontrol panel-tilfør/fjern programmer at fjerne nero -
indstaller det så igen.
eller prøv den nyeste demo på www.nero.com
tak for din mening om mit billede....

Kommentar
Fra : tobiasr

Dato : 31-03-03 17:19

[citat]
"...skal man så konvertere musikken til wav og brænde den eller er det nok at lade dem blive i mp3-formatet?"
[/code]

Prøv at holde jer til mit spørgsmål en anden gang... Jeg spurgte om man behøvede at konvetere til wav. Ikke hvordan man brænder en cd fra bunden eller om jeg skulle bruge andet en Nero... Nero Burning Rom holder sgu hele vejen!!

Uffe29 gav det første rigtige svar og derfor får han pointene.

Men tak for interesseren og hjælpen allesammen.

Godkendelse af svar
Fra : tobiasr