/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Open DNS
Fra : alimak
Vist : 652 gange
100 point
Dato : 08-02-09 22:35

Når jeg prøver at komme ind på mange sider for.eks. Google translate så kommer jeg ind på en side der heder Open DNS. Hvad er det? og hvad kan jeg gøre for at ikke komme ind på den side igen.Er det en virus???
alimak

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-09 23:14

Jeg ved ikke lige hvad der foregår har du fusket lidt med tippet: http://www.kandu.dk/tip19179.aspx
Du kan læse om dns Domain Name System her: http://da.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-09 23:15

Det er IKKE virus, bare rolig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-02-09 01:08

Opendns er en bedre og mere sikker dns, så det er bestemt ingen virus. Der må være en der indstillet maskinen til at bruge den. Den side du får er deres fejlside, som du får i stedet for den kedelige "Siden kan ikke findes". Behold bare Opendns. Den er som sagt bedre, og beskytter iøvrigt fint imod phishing og andre dårlige sider.

Du kan se mere her http://www.opendns.com/

Godnat

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-02-09 01:16

Jeg kommer også ind på den fordi cybercity laver censur på nogle internet adresser (thepiratebay) så derfor bruger jeg opens DNS istedet for cybercitys censureret DNS'er.

Så af en eller anden grund vælger open dns at videre stille de adresser de ikke kan finde et deres søgemaskine.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-02-09 08:36

Netop det at OpenDNS sender alle adresser som ikke findes, til "findes" på deres server er grunden til mange virksomheder og folk med privat mailserver ikke benytter OpenDNS, da de jo får en forkert fejl tilbage på deres mail.
Server Svare ikke (efter langtid), og ikke en hurtig Domain findes ikke.
Jeg gider heller ikke ramme deres Søge side, eller nogen anden søge sige hvis jeg kommer til at skrive forkert.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 09-02-09 21:26

Tak for svaret o.v.n..Det er rigtig som du skriver,eg har fusket med det tip....
Tak til alle der svarede.Nu er jeg blevet lidt klogere.
alimak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-09 01:50

Selv tak, jeg har ikke selv brugt muligheden Open dns endnu, men det skal sikkert prøves