/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hjælp til Dell pc skærm
Fra : ara
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 08-02-09 21:37

Hej.

Hvilken skærm er bedst af disse to.

Dell S1909WN widescreen til ca 1300 kr

Dell 1908FP alm format til ca 2600 kr.

Jeg undre mig over at widescreen er billigere.

Håber i kan hjælpe, da jeg ikke har meget forstand på dette.

mvh

Accepteret svar
Fra : GormDenGamle

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-09 22:25

Jeg kender en der har widescreen modellen. Den er super lækker. Fordi det er billigt behøver det ikke at være dårligt. For det er den bestemt ikke.

Overvejer selv en pga. prisen og designet er rigtig fedt.

4:3 formatet troede jeg ikke eksisterede mere. Det må være til fysikere der skal have helt firkantede pixels, med mindre de vælger en opløsning på 1280x770 på et 16:9 format

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-09 00:10

Min kæreste har widescreen og jeg har firkantet og han bliver ved med at sige at billedet er bedre på min skærm. Og det har ikke noget med kvaliteten at gøre i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 09-02-09 01:02

Man kan næsten ikke få bærbare med 4:3 format mere. Alt hvad du ser i biffen og det meste i tv og næsten alle faldskærme er i dag 16:9.
16:10 er også ved at blive en ny trend.

Widescreen er kommet for at blive.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 09-02-09 07:31

Der er jo ca 1300 kr til forskel på de to skærme.

Jeg troede bare at widescreenen var for billig, men det kan man åbenbart ikke regne med.

Det er da bare mærkeligt at de så tager 2600 for en 4.3

MVH

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-09 12:46

Ja nogen gange hænger pris sammen med kvalitet, og andre gange gør det ikke.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 10-02-09 16:50

Vil der komme efterslæb (slør) på en skærm med 5 ms?

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 13-02-09 16:13

Hvis øjet når at fange det!! Efterhånden er 5ms forældet, du burde overveje at købe een med 2ms(r ved at blive standard)

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 13-02-09 16:47

Tak for svaret GormDenGamle.