/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
ny brugbar browser??????
Fra : return
Vist : 600 gange
25 point
Dato : 08-02-09 20:03

hej hvor henter man en browser som ikke fryser fast uafbrudt har internet explorer 7 og køre vista hvordan er det nu lige man gør så man får sig en nu browser og får slettet denne ubruglige jeg har nu den er intet værd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-02-09 20:08

Firefox f.eks.

Men årsagen til frysning er ikke browseren selv. Cachen kan være tilstoppet, der kan mangle plug-ins etc. etc.

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-02-09 20:11

LuffeA >> citat Cachen kan være tilstoppet, der kan mangle plug-ins etc. etc.

kan du ikke lige uddybe dette er ikke så ferm til det her endnu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 08-02-09 20:16

Du kunne jo også prøve om ikke IE7 kunne bringes til at virke igen

Prøv at gå Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret, her klikker du på Nulstil knappen, og Anvend knappen.

Hvis den virker nu, så skal du aktivere dine tilføjelseprogrammer igen, i Funktioner -> Adminstrer Tilføjelsesprogrammer. Tag en 4-5 stykker af gangen, indtil der går kage i den igen, og så kan du spore dig ind på, hvilket af dem der laver ballade. Og det lader du selvfølgelig være deaktiveret

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-02-09 20:56

IE er noget skrammel! Hvis jeg skal udtrykke min ærlige mening meget mildt
(det samme´gælder forøvrigt Windoze Vista)

Jeg bruger selv Mozilla Firefox og jeg har været tilfreds med den siden jeg begyndte at bruge den for et par år siden
Du kan hente den her: http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 08-02-09 21:04

http://www.google.com/chrome

Googles Chrome browser virker ikke sammen med din netbank men er rigtig god.

Firefox har du allerede fået link til. Den kan stærkt anbefales.

http://www.opera.com/

Opera er også en rigtig god og hurtig browser som kan mange ting.

Efter min mening er de alle tre bedre end IE i betydningen at de ikke tiltrækker så meget skidt og er hurtigere.

men installer dog alle tre.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 08-02-09 21:44

Jeg bruger også Firefox, men visse sider har den problemer med at åbne.

F.eks hvis der er film klip lagt ud, kan der være problemer.

mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-09 02:28

Firefox er min favorit og har snart været det i nogle år nu, efter jeg har tilføjet I.E. tab bruger jeg slet ikke Internet Explorer mere de sider som kun kan bruges i Internet Explorer, kan nu vises i Firefox bare ved klikke på en lille ikon nederst på status linjen, selv Microsoft update kører i Firefox nu.
http://www.mozilla-europe.org/da/firefox/
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1419
sider som jeg ved der er problemer med i Internet Explorer, netbank for eksempel de kan forudindstilles til at køre med I.E. tab

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-02-09 03:37

Iøvrigt skal Du ikke slette eller afinstallere IE, så går der kuk i det hele, ved installation af en anden browser skal denne bare sættes til standard, altså at hvis Du klikker på noget åbner det i den nye.
Firefox spørger efter installationen om den skal bruges som standard, jeg er ikke klar over om Opera gør.

Google Crome skal man kun bruge hvis man meget gerne vil dele private ting med Google

Kommentar
Fra : return

Dato : 09-02-09 09:06

o.w.n det med net bank du skriver lidt om hvordan gør man det i praksis :citat

sider som jeg ved der er problemer med i Internet Explorer, netbank for eksempel de kan forudindstilles til at køre med I.E. tab
men hvordan gør man det ????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 25 point
Dato : 09-02-09 11:13

Det gør jeg i Indstillinger i IE tab, når den er tilføjet Firefox så klik på Funktioner og på Tilføjelser, find IE tab under Udvidelser, marker IE tab så kommer der en knap du kan klikke på Indstillinger, den allerførste fane Sites filter der skriver (eller kopierer og sæt ind fra adresse linjen) net bankens url adresse iden nederste linje og klikker på Tilføj - Anvend og OK.
Hver gang du så henter net banken fra Bogmærker eller skriver www,netbank,dk så åbner den automatisk i IE tab, det samme med Microsoft update, der skiver du i tilføj linjen. http://update.microsoft.com og klikker på Tilføj - Anvend og OK

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-02-09 13:52

@LuffeA

Dine påstande om Chrome råber på lidt dokumentation for det er vel ikke sådan at du løber med uunderbygget sladder vel ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-02-09 17:27

@Thomas.Haugaard
LuffeA har ret..
http://www.google.com/chrome/eula.html

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-02-09 19:00

@taunusanden

Nej det fremgår ikke af det link at Chrome er mindre privat end andre browsere.

At tro at man kan bevare sin færden på nettet som en del af sit privatliv er temmeligt naivt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 09-02-09 20:02

Hold nu op med det paranoia om Chrome

Der er ikke mere snuseri i den, end der er i Googles andre programmer. Ikke noget jeg vil bekymre mig om.

Ellers nup den her. Nøjagtigt lige som Chrome, bare uden det der ID, som alligevel ikke kan identificere brugeren http://www.srware.net/en/software_srware_iron.php

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 09-02-09 20:43

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-09 01:55

Selv tak, jeg er glad for min Firefox, det bliver du sikkert også