/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD drev...........
Fra : hms
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 08-02-09 18:23

Har et underligt fænomen på min PC::::: Nogle gange dukker DVD-drevet ikke op i oversigten på "my computer".. Jeg har både prøvet med den tilhørende(CD), og opdateret driver. Det er en Samsung SH-S223Q. håber der er nogle med en god ide´ herinde !

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-02-09 19:25

Det kan være BIOS nogen gange ikke kan finde den under start af computeren.
Hvis den er sat automatisk til at finde den så kan det være den ikke altid kan finde den.
Så prøv at gå ind i BIOS lige når du starter computeren holder du F1 eller DEL nede.
Også prøv og register drevet manualet.

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-09 08:40

Har haft samme fejl, hos mig var det drevet som var ved at stå af. Nyt drev i og problemet forsvandt.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 09-02-09 08:42

Må lige holde øje med det. Er stadig indenfor garantien. Er det bare DVD-drevet er det jo hurtigt klaret. Ville bare ikke skifte det, hvis det kunne være noget andet. Prøver lige nogle af jeres forslag.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 10-02-09 16:17

Har rodet lidt videre med problemet. Er ved at have fundet en linie i det ! Piller jeg stikket fra DVD-drevet , sætter det i igen og genstarter, så er drevet synligt hver gang. Ved så ikke om det betyder at drevet er i stykker , eller det igen kan være noget andet der er galt.?????

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-02-09 22:13

Kan være drevet , kable eller bundkort :(
Da der er garanti stadig, ville jeg lade forhandler finde og fjerne fejlen, og ikke godtage dumme forklaringer om det er driver....

Kommentar
Fra : hms

Dato : 10-02-09 22:20

Efter at have Googlet lidt yderligere, fandt jeg ud af der var en endnu nyere driver til drevet nemlig"SB03" . Så prøver lige dette nogle dage. Har prøvet at genstarte nogle gange idag, hvor det har været med.Krydser lige fingre ! Men , man ved aldrig.............
Herefter må det blive et andet drev. Heller ikke fordi det koster en bondegård at skifte. Ja , og stadig garanti, men skal sendes så.....(Post.dk=dyrt)

Kommentar
Fra : hms

Dato : 11-02-09 15:41

Nej , heller ikke denne gang med den aller nyeste driver , nemlig SB01 fra d. 29.01.2009 virker skidtet. Men tager jeg strømstikket ud(bag på drevet) og sætter det i igen, genstarter, ja så virker alt fint.....Mærkeligt...???

Måske der kun er reklamation tilbage +

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-02-09 19:58

Ja det mener jeg, som du skriver kommer drevet tilbage ved en fysisk påvirkning altså ikke en Software fejl, og jeg har haft samme problem hvor et nyt drev løste problemet.

Kommentar
Fra : hms

Dato : 11-02-09 20:24

Prøvede at følge en procedure på Samsungs hjemmeside under FAQ. Der beskriver man hvordan man kan fjerne hardwaren i reg. databasen og lade den finde drevet igen når der bootes. Det prøvede jeg her i eftermiddags, og lod PC'en være slukket i en time. Da jeg startede op var drevet med. Tegner da positivt, men det er stadig det man kalder en periodisk fejl. Jeg vender tilbage med svar når jeg ved noget sikkert + /-.

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 23-03-09 22:36

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 24-03-09 13:51

skulle der et nyt drev til hos dig også ?