/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
yamaha XJ 900
Fra : kattegat
Vist : 733 gange
50 point
Dato : 30-03-03 16:57

hej hej

jeg kunne muligvis godt finde på at bruge nogle penge på en yamaha XJ 900 en fra sidst i 80 og begyndelsen af 90 til lidt touring og sportslig kørsel, den skulle være stabil og rimelig kvik. jeg ville blive glad hvis nogen ville komme med et par gode råd eller tre. hilsen kattegat.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-03 21:48

Du kan bestille tests via http://www.aom.dk/Kopiservice/YAMAHA.HTML fra Alt om Motorcykler, du kan læse mere herom på http://www.aom.dk/Default.asp?Midt=Kopiservice

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : travellar

Dato : 09-04-03 06:59

En ting du skal være opmærksom på,når du tager ud og kigger på cykler er at de gamle af xjerne (dem før Diversion modllerne) har en dårligt konstrueret tank, der er mange gange rustet nederst/bagerst på tanken ved sædet, det er en fejl de har med at der kan samle sig vand og skidt der som så medfører at tanken ruster op indefra Ellers er det en stabil touring maskine der kan køre mange km.

Held og lykke med købet
mvh Claus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 12:34

Hej
Sidder lige og rydder op i alle mine åbne / udestående svar. Kan se din stadig er åben, derfor disse spørgsmål:
- Var vores/mit svar ikke fyldestgørende?
- Har du bare glemt at acceptere svar/kommentar (til højre for kommentar)?
- Ønsker du stadig dit spørgsmål stående som åben?

God påske...
Søren

Kommentar
Fra : jyden11

Dato : 23-06-03 14:24

Hej
Jeg kan anbefale en xj 900,som er fra 1987 og fremad til 1994,men der er stor forskel på de brugte har selv haft 3 stk,den sidste i år,man skal se om toppakningen er utæt,udstødningen bør efter min mening være original,men ved samlingen under udstødningen og ved dækpladen er der muligvis en del rust,så se efter ved evt køb,mc skal også være kold inden du prøver,en mc ved køb.Xj 900 er en ældre maskine men ganske udmærket lidt tung ved lav fart.
Det der bliver skrevet om tanken i et tidligere indlæg er rigtig nok.
God sommer

Godkendelse af svar
Fra : kattegat

Dato : 25-06-03 09:41

tak for svaret clean

Kommentar
Fra : kattegat

Dato : 25-06-03 09:48

ja mange tak for svarene på mit spørgsmål, angående xj 900 det er altid godt at der er nogle der kan det med gode råd og ved noget om de forskellige ting. hilsen kattegat