/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Outlook Express 5.0 - Gul farve mangler
Fra : summer
Vist : 727 gange
220 point
Dato : 18-10-01 19:46

Jeg har gennem længere tid haft dette problem, at den gule farve bliver til nærmest lysegrøn når jeg printer ud. Det er ikke farvepatronen eller printeren (HP 815C), da den gule farve printes fint ud i alle andre programmer, også fra Internettet. Når billede eller tekst (Gul) "går igennem" Outlook Express 5.0 og printes opstår fejlen. Hvad er galt

Kommentar
Fra : summer

Dato : 18-10-01 22:04

Jeg har før prøvet løsningen med reinstall af windows og af OE. Dit forslag "gem som" giver samme fejl. Hvis jeg markerer billedet/teksten og højreklikker kopier og sætter det ind i f.eks. Word eller PowerPoint. o.a. er farven fin. Det er jo blot lidt bøvlet og kan vel ikke være meningen. De andre farver rød, blå, etc. virker jo OK i OE. Jeg håber der kommer end bedre løsning.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 18-10-01 23:57

jeg tror du skal prøve at køte din internet explorer ind igen,det kan skyldes at da du kørte den ind at du ikke valgte fuld instalation men kun internet explorer,har man så en ældre otlook express liggende måske versin 4.0 så ligger den ikke alle de filer ind som otlook kræver,så start med at slette din internet explorer omme fra tilføj/fjern listen,når du har gjort det,genstarter du maskinen,så går du ind under start og vælger windows update når siden kommer frem skal du vælge opdateringer,og så finde den der hedder Internet Explorer 5.5 Service Pack 2 og Internetværktøjer hent den og kør det hele ind,vær lidt tålmodig det kan godt tage lidt tid da størelsen kan variere fra 6 og 17 mb.så tror jeg at det virker med den der gule farve.
Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-10-01 11:29

Som nævnt er det OE 5.0 og jeg har forlængst prøvet formatering af harddisk og fuld reinstall af win98se og update til IEX 5.5 så jeg er sikker på det ikke er der fejlen er. Jeg tror faktisk jeg har haft problemet siden jeg købte PC'en marts 2000. Hastig er ingen problem, da jeg kører stofanet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-01 13:35

In article <8vEz7.2847$YP6.316450@news000.worldonline.dk>, summer.news@kandu.dk
says...
>
> Jeg har gennem længere tid haft dette problem, at den gule farve bliver
> til nærmest lysegrøn når jeg printer ud. Det er ikke farvepatronen eller
> printeren (HP 815C), da den gule farve printes fint ud i alle andre
> programmer, også fra Internettet. Når billede eller tekst (Gul) "går
> igennem" Outlook Express 5.0 og printes opstår fejlen. Hvad er galt

Måske det er noget farvekallibrering? Jeg ved at det kan få de forskellige
programmer til at vise farve, som de vil blive printet ud. Måske OE ikke
understøtter det?

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-10-01 11:17

Hej igen
Måske er det din farvestyring der er noget galt med,jeg har for et stykke tid siden skrevet et tip om dette,det lød sådan.
Printer du ud i samme farver som du ser på skærmen
Hvis ikke kan det være en god ide at lade enhederne benytte den samme farveprofil,sådan vælger du samme farvebeskrivelse til både skærm-printer-og scanner,proceduren er ens for alle 3 du kan finde alle 3 i dit kontrolpanel startmenuen-instillinger-kontrolpanel
Skærmen-dobbeltklik på kontrolpanelets skærm,vælg egenskaber,eller højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber
1. nu vælges instillinger-avanceret
2.i det følgende vindue vælges farvestyring-tilføj
3.i det vindue der nu kommer frem får du mulighed for at vælge en farvebeskrivelse(vinduet\mappen\color skulle gerne komme automatisk ellers finder du den c\windows\system\color).Find og vælg sRGB Color Space Profile,og klik på tilføj
4.nu har du tilføjet den nye farveprofil,og den vælges nu som standard mærk den-klik benyt som standard-ok
nu har du valgt din standard-farveprofil til skærmen.
Scanneren
Find kontrolpanelet scanner og kameraer og dobbeltklik på den,vælg scanneren og klik på egenskaber,og så skal du bare følge punkt 1-4 ligesom ved skærmen.
Printeren
Find kontrolpanelet printer,og dobbeltklik på mappen printer,og gør det samme som ved skærm og printer.
Nu skulle farverne på din udprintning gerne ligne de farver du ser på skærmen.
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 22-10-01 11:42

Hej briani
Tak for din ulejlighed. Jeg læste dit tips da du 1. gang havde det på kandu. jeg kontrollerede straks og alle tre komponenter var indstillet på sRGB Color Space Profile. Sorry, jeg leder videre.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-10-01 11:13

hej igen Summer
Jeg kom til at tænke på noget andet,men gå lige ind og afvise mit første svar først,så kan jeg nemlig komme med et nyt svar,og hvis det virker så har jeg jo en muglighed for dine point,det har jeg ikke med en kommentar.
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-10-01 16:45

Øv, øv og atter øv. Det hjalp ikke farven fortsætter med at at lysegrøn. Nå, men jeg fik da installeret IE 6.0 og OE 6.0

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 27-10-01 14:48

Hej Summer

Dette problem lyder da til at være meget irriterende. Du skal være velkommen til at sende mig en E-mail med dit Tlf.nr,-eller omvendt, så kan vi i fællesskab prøve at gennemgå opsætningen i Outlook 6. Jeg har selv en HP 710 som printer fint ud med Gul farve. Send en Mail -så kan vi aftale et tidspunkt .

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : summer

Dato : 27-10-01 15:03

hej Parknes
Tak for dit tilbud, som jeg tror jeg benytter mig af. Jeg har temmelig travlt med alt muligt de næste 4 dage, så jeg vender lige tilbage.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 31-10-01 16:46

Hej PARKENSS
Min sidste kommentar var jo godtnok til dig, selv om jeg skrev Parknes (ak o ve).
Jeg har nu bedre tid og vil med glæde tage imod dit tilbud om tlf.hjælp. Jeg kan da bare ikke finde ud af, at finde din e-mail adr. Jeg er måske bare lidt smådum. Hvis du lige sender en mail til mig, så vil jeg skrive tilbage med en oversigt over hvad jeg har prøvet til nu. Det vil måske lette dine muligheder for at indkredse fejlsøgningen hurtigere. Dernæst kan vi jo så evt. aftale et "tlf.møde"
mvh
tingvej@mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 31-10-01 19:56

Hej Summer
Vil du ikke godt prøve at tjekke om du har flere versioner liggende af sRGB Color Space Profile.icm"-filen på din computer der bør nemlig kun være en version,Den korrekte versions størrelse bør være 4 KB. Den forkerte versions størrelse er 30 KB.
Klik på Start, peg på Søg efter, og klik derefter på Filer eller mapper.og Brug værktøjet Søg for at finde "SRGB*.icm".
det er fordi at microsoft har erkendt at de i nogle af deres programmer har installeret en forkert version af "sRGB Color Space
RGB-værdierne bestemmes af "sRGB Color Space Profile.icm"-filen. En forkert farveprofil kan forvrænge farvekonverteringen med op til 7 procent. Nogle af de farver, der er skrevet ud, svarer ikke til de originale farver, der vises på en skærm.
Så Summer det kunne være rart at vide som sagt om du har flere versioner liggende af netop denne fil.har du det så har vi løsningen,jeg ved godt at jeg har skrevet lidt om det her i mit formodet svar til dig,men det kunne da værer rart at vide hvad du har liggende.
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 31-10-01 21:00

Hej Brian
Det er tjekket og der er kun den ene og det 4 KB. Hvis mit problem bliver løst, enten af dig eller PARKENNS, så vil i begge få gode point for jeres store indsats.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-11-01 10:03

Hej igen Summer
Jeg ved godt du for længe siden har prøvet at formatere din maskine,men hvis jeg var dig vil jeg prøve igen,selv om det er træls,du skrev netop du have lavet en opdate til din internet explorer,da microsoft netop skriver at det er når man opdatere sin explorer til en højere version at det går galt VEDR:den der srgb,jeg ved godt du skriver du har den korrekte version af denne inde,men derfor kan du godt have den gamle liggende inde i regi.så mit råd er
1-formaterer din maskine helt
2-instalerer den sidste nye grafikort driver fra HP
3-instalerer den sidste nye internet explorer 6
4-Brug altid windows update,for at være sikker på at du har de sidste nye ting inde på din computer.
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-11-01 12:12

Hej Brian
Det vil jeg overveje, hvis alt andet mislykkes.
Her i weekenden vil jeg afprøve min printer på en anden computer.
mvh
Ernst

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-11-01 12:18

Hej Ernst
Selfølgelig en super god ide du der fik,så finder vi jo ud af om det er printeren eller noget af det du har i din computer der er galt med,venter spændt på at høre resultatet
MVH og god weegend Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 02-11-01 14:16

Hej.
Ja,-jeg venter også spændt på om ideen med afprøvelse af printeren måske endelig vil lede os i den rigtige retning.
Det kræver selvfølgelig at du skal afinstallere evt. anden printer på "testcomputeren"
Vi snakkes ved.
Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-11-01 14:58

Det bliver nok først tirsdag, jeg får kørelejlighed til "printerforsøget". Jeg havde tre muligheder i min nærhed, men den ene var på ferie og de to andre turde ikke rigtig (de var nok bange for deres egen pc, selv om eksp. jo er helt ufarligt). Så jeg må vente.
l

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-11-01 15:06

Hej
Det var da ærgerligt,-men bedre sent end aldrig. Ja-du har helt ret i, at eksp. er helt ufarligt,-sådan er der jo altid nogle der mangler det der med "hjælpsomhed"-.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 15:23

Ok Summer
Jeg have ellers glædet mig til at høre resultatet idag med dit printerforsøg,men jeg må jo vente til Tirsdag.
Hils de der 2 andre og sig til dem,at det forsøg du vil lave ikke er noget der ødelægger deres maskine,da du jo nok skal slette din printerdriver når du er færdig med forsøget.
Men okay Summer vi venter
MVH og forsat god weegend Brian

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 220 point
Dato : 04-11-01 15:25

Hej igen Summer
Bor du i nærheden af Esbjerg,er du meget velkommen til at prøve din printer på min maskine
MVH Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-11-01 19:36

1) Jeg sendte en farveprøve fra mit OE til min kammerats OE, inden jeg tog min printer under armen og besøgte ham. 2) Jeg printede min farveprøve ud på hans Canon printer. Der var de samme farvefejl som med min pc/printer. 3) Jeg afindstallerede hans printer og indstallerede min, tjekkede de samme ting, som er fosøgt her og printede min farveprøve ud - de samme farvefejl. 4) Jeg lavede en ny farveprøve på hans pc og sendte den til ham selv og mig - samme fejl, også her hjemme igen. 5) Jeg install. hans printer igen og printede den under pkt. 4 nævnte farveprøve - perfekte farver.
Konklussionen må jo så uden tvivl være, at der er en eller anden fejl på min pc/OE-program. Man kan jo godt få lyst til at opgive, at få problemet løst. Der er jo den lidt bøvlede udvej, at kopiere en farve-mail over i f.eks. Word og så printe der fra. Hvis ikke andet dukker op, må jeg jo formatere "skidtet" og begynde helt forfra. Det er dog en løsning jeg ikke orker lige med det første. Min "puter" funker bare så godt pt.
Hvis I opgiver forstår jeg det godt og I skal også nok få point alligevel.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-11-01 19:54

Hej Summer
Sikken et stykke arbejde du fik gjort,jeg syntes ikke at når din computer funker godt,at det kan betale sig at formaterer den,selv om det nok er den eneste løsning på at få din printer til at skrive ordenlig ud i din Outlook express
da jeg som før omtalt i mine indlæg til dig tror at det er når man har opdateret sin explorer at det der med farvefejl sker.Hvor tit printer man egenlig farver ud i outlook,de gange man skal vil jeg da bare som du selv skriver kopierer det over i word og så printe det ud derfra.Så vent med at formaterer din pc,den dag den opfører sig mærkelig,så kan du gøre det.men så længe den kører godt vil det da være dumt at formaterer den på grund af en printer,som godt dur i de andre programmer du har.Men jeg vil samtidigt næsten væde på at den dag du formaterer din maskine,og kører det hele ind igen,så virker din printer også i outlook express,så kan vi altid snakkes ved til den tid Summer.
MVH og forsat god aften Brian

Godkendelse af svar
Fra : summer

Dato : 06-11-01 21:57

Tak for svaret briani.
Du har gjort en stor indsats for at hjælpe, selv om det ikke lykkedes. jeg har jo også lært et og andet igennem det, så du får pointene.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-11-01 23:08

Takker for point
Håber meget på at din printer kommer til at virke når du engang skal have formateret din maskine,så vil jeg da meget gerne have det af vide på den ene eller anden måde
MVH og held og lykke Brian