/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gevær reol
Fra : mauritz
Vist : 4678 gange
10 point
Dato : 07-02-09 18:25

Hej

Nogen der ved hvor man kan købe en gevær våbenholder/reol online som jeg kan montere på væggen derhjemme - til en to eller måske 3 geværer?

Hilsen Klaus

Kommentar
Fra : centerpoint

Dato : 07-02-09 18:32

Hej..

Hunters House.... f.eks.

Men du skal være opmærksom på, at det er forbudt at hænge jagtvåben op i reol/geværholdere.
Jagtvåben skal i aflåset, fastboltet våbenskab.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-02-09 19:10

Medmindre der er tale om antikke våben som ikke umiddelbart kan gøres funktionelle

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 07-02-09 19:13

Kortoververden Hvorfor mener du at de skal være antikke, alderen er vel ligegyldig bare de er deaktiverede efter forskrifterne og godkendt af politiet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-02-09 19:21

Du har for såvidt ret, men der har været tilfælde af at borgere har udstillet våben, som umiddelbart så ud til at virke, og dermed var et oplagt mål for indbrudstyve, og disse våben har senere været brugt i forbindelse med røverier, og har påført borgeren der har fået dem stjålet en straf

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 10 point
Dato : 08-02-09 00:51

Dert sker ofte, at man på www.dba.dk, www.qxl.dk eller www.guloggratis.dk får tilbudt åbne reoler til våben. Hvis de våben, der anbringes i reolen, er korrekt deaktiveret, må de naturligvis hænge i reolen, idet der hverken kræves jagttegn, samlertilladelse eller våbentillaldelse for at besidde nævnte våben.
Men derudover skal funktionsdygtige våben ubetinget opbevares i et skafor-godkendt våbenskab. Ellers falder lovens tunge hammer, hvis en tyv fjerner våbnene - og hvis tyveriet anmeldes, får man ikke erstatning men et bødeforlæg fra polittiet - og det koster dyrt. Bl.a. ryger et eventuelt jagttegn.
Men hold øje med de 3 hjemmesider + www.Lauritz.com, hvor jeg flere gange har set reoler på auktion.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 08-02-09 01:42

Jeg har en "reol" til 4 geværer, de låses fast i aftrækkerbøjlen.

Send mig et Privat Indlæg,evt. med et Tlf.nr , så finder vi nok ud af noget.

Jeg bor i Nordjylland.

Mvh.
muldvarp1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 01:51

Så skulle den ged være barberet, men derudover er der en geværreol til 4 våben til salg på www.dba.dk

Kommentar
Fra : mauritz

Dato : 08-02-09 11:21

Cal .22 luftgevær. Kan indregistreres til jagt men kræver ikke jagtegn at besidde.

Godkendelse af svar
Fra : mauritz

Dato : 08-02-09 11:26

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 19:17

Netop. Og derfor må du gerne opbevare dine luftrifler i en reol. Held og lykke med eftersøgningen.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 08-02-09 19:33

Hvis det er funktionsdygtige våben man ønsker at udstille, så findes der godkendte våbenskabbe med en kraftig glasdør, men et sådant skab koster også en god sjat penge.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 19:42

Ja, og jeg så et skab på en udstilling - med panserglasdør. Det kostede 75.000 kroner. Meget flot - og ikke som vore lysegrå kedelige metalskabe. Det er ærgeligt, at de flotte våben ikke må stå frit til beskuelse - selv om jeg godt forstår behovet for sikker opbevarelse.

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 08-02-09 20:04

Ja jeg ville heller ikke kunne se noget galt i hvisw man fx havde en flot riffel, så bare at låse bundstykket inde og så kunne udstille våbnet i en aflåst reol, i disse tider bruger de kriminelle jo alligevel fuldautomatiske våben importeret fra østeuropa

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 08-02-09 20:06
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-09 20:20

Korsholm skab vil kunne modsvare de mest almindelige krav fra en våbenejer. Det jeg så i Frankfurt, kunne rumme cirka 25 våben i 2 lag forskudt fra hinanden. Mit skab kan rumme 10 våben anbragt i siderne, men jeg kunne godt bruge et større, idet man ikke kan undgå at få små skrammer på skæfterne og på metallet.

Kommentar
Fra : Ørum

Dato : 10-03-09 11:55

Har først set dit spørgsmål nu!

Jeg har en håndlavet geværreol i massiv egetræ, plads til 3 våben samt skuffe med lås.
Hvis du ikke har fået en, så kan vi tale om prisen.
Jeg bor i Horsens/Vejle området.