/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Problemer med at få den til at
Fra : w-coast
Vist : 657 gange
111 point
Dato : 07-02-09 16:56

har købt en kymco super 9,men ejer havde fået smidt nøglen væk,så har taget bundstykket ud af tændingslåsen,så jeg ku dreje den uden nøgle...men der var intet batteri på så der sku prøves nogle gang før den blev drejet rigtigt og startet på kickstarteren....men derefter har jeg har jeg monteret batteri på den og nu kommer der slet ikk nogle gnist på tændrøret"e,selv om den lige lyser hurtigt rødt på olie lampen og elstarteren kan køre.....hvad kan der være gået galt???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-02-09 20:23

Batteri, starter og lamper har intet med tændingen at gøre.
Tændingslåsen bestemmer også om der skal komme strøm til tændingen eller tændingen skal sættes til stel, så motoren ikke kan gå.
Køb en ny tændingslås.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : w-coast

Dato : 07-02-09 20:25

okay også,burde det virke ok igen....???men har os bestilt en,venter bare på den...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-02-09 20:55

Er du sikker på den ikke er stjålet ?
Hvor længe har det stået og ikke blevet brugt.
Er du sikker på at det "nye" batteri du har sat i er helt opladt ?

Kommentar
Fra : w-coast

Dato : 07-02-09 20:57

ja den er ikk stjålet og ja,jeg har selv ladt det op i et døgnn...

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-02-09 23:10

Hvor mange volt kan du måle på batteriet nu ?
Hvis det er et batteri der har siddet i scooteren i lang tid afladt så kan det være det ikke kan lades op... eller har svært ved det.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 111 point
Dato : 08-02-09 01:20

scootergrisen: Læs lige hvad manden skriver, elstarteren virker osv. Så batteriet fejler nok ikke noget.
Desuden har det jo intet med batteriet at gøre, den skal give gnist med godt eller skidt batteri, ja enda helt uden batteri.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : w-coast

Dato : 08-02-09 09:19

Tak for svaret pallebhansen.