/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kolde fødder på skitur:(
Fra : Grimstrup
Vist : 1377 gange
50 point
Dato : 07-02-09 14:14

Hejsa,

Jeg håber en af jer kan hjælpe mig. Jeg skal på skitur om ca. 14 dage og jeg får usandsynligt kolde fødder når jeg er på ski, har også altid koldefødder herhjemme, men her er der jo for det meste ikke mange minus grader så det overlever jeg nok.

Er der noget der kan linke til en elektrisk forvarmer som man kan smide i støvlerne? Jeg ved man kan få dem, men har bare ikke kunnet finde nogen:/ Det er ikke de der varmepudder som man kan putte i en speciel sål jeg leder efter, men noget der kræver batteri:)

-

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-02-09 15:02

Her er der batteridrevne fodvarmere
http://www.edyk.dk/shop/kallweit-fodvarmere-673p.html

Rigtig god ferie

Kommentar
Fra : chni

Dato : 07-02-09 15:58

Sørg for at få nogle gode skistøvler!

Det er et almindeligt problem, som alle med alpinstøvler kender. Det hele handler om blodomløb! Så derfor, spænd støvlerne op hver gang du har mulighed for det.

Derudover så er det vigtigt, at du bruger rigtige uld ski-sokker. De er lidt dyre, men tro mig, det er det værd! Hemmeligheden med uld er, at stoffet varmer selvom det er fugtigt eller vådt. Samtidig transportere det fugten væk fra strømpen ud i støvlen. HUSK derfor altid at tørre støvlerne hver aften - aviser er gode eller eftervarme fra en sauna.

Sidst, men ikke mindst, så spis frisk ingefær! Det styrker bl.a. dit naturlige blodomløb. Har selv samme problem med kolde fødder om vinteren, men efter jeg har skiftet til gore-tex sko samt uldsokker, og spiser ingefær jævnligt, så er det slut med det.

God tur