/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
røgskade
Fra : karin42
Vist : 2566 gange
100 point
Dato : 07-02-09 13:33

min niece har haft røgskade i lejliheden . Alt skulle efter sigende være vasket og renset ( af forsikringen )
forleden var vi på besøg , og det stank af sod
kan det være sundhedsfarlig , eller fortager det sig efterhånden - hun vil gerne høre om nogen her ved noget .

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-09 14:23

Der findes nogle specielle poser til fjernelse af restlugt, bl.a. ved sodskader. Prøv at læse om det her
http://www.protox.dk./showpage.php?pageid=21374

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 07-02-09 14:28

Tak for svaret HelleBirgitte.

jeg vil snarest sende hende linket - tak for ulejligheden

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-02-09 14:56

Selv tak - håber det kan bruges. Jeg har ikke personligt erfaring med dem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-09 14:59

Lugten efter brand kan være generende for mange, også efter rengøreing.
Det er svært at sætte en fast grænse fordi folks følsomhed er så forskellig. Det nogen ikke kan lugte, og som forsikringen kalder rent kan være meget generende for andre.
Lugten er ikke farlig , men det er det middel som anbefales ovenfor.
Det ville jeg ikke turde bo sammen med.
De midler, somkan nedbryde diverse organiske luftformige aromastoffer (lugte), angriber også levende væv i lunger , hud øjne og slimhinder.

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 07-02-09 15:31

næh - det er ikke morsomt for hende , og hvis det også rent menskeligt kan skade videre frem
må hun nok tænke sig om to gange

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-02-09 15:34

Selvfølgelig skal man passe på - i mit link står der også bl.a.
Citat
Ophold:
Længerevarende ophold i rum med AbScent® poser bør undgås. Personer med åndedrætsproblemer, astmatikere og børn må ikke opholde sig i opholdsrum under lugtsaneringen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-02-09 15:36

Der er også et link i pdf til et sikkerhedsblad på siden
http://protox.ipw.dk/files/PDF-filer/AbScent%20Lugtfjerner_da.pdf