/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Gammel hund har fødselsdag!
Fra : Axelise
Vist : 1134 gange
100 point
Dato : 07-02-09 12:25

Der er ikke noget spørgsmål i denne tråd...den er mere tænkt som en kærlighedserklæring til vores gamle hunde og i særdeleshed en glæde-tilkendegivelse fra min side.

Min gamle bulldog Axel bliver 11 år på tirsdag
Stik imod alle forventninger, da han har haft store ledproblemer og andre skavanker igennem årene, så jeg havde aldrig turdet håbe på, at han kunne blive SÅ gammel OG have et godt liv. For det er jo dét, der er kunsten; kun at lade vores gamle hunde leve, hvis de har et anstændigt liv med masser af kvalitet. Og det HAR Axel heldigvis
Folk, der ser ham, gætter på at han ikke er mere end 4-6 år, - han ser godt ud, sund i pelsen og godt humør. Er legesyg som en hvalp, men har selvfølgelig stadig alle sine ledproblemer, som jeg gør meget ud af at passe på. Han får gigtmedicin, 17 urtekapsler om dagen, fiskeoliekapsel og andet godt + hvert ½ år indsprøjtninger med Adequanin, som virker nærmest mirakuløst på hans led.
Min mand siger, at Axel udtrykkeligt har bedt om at få flæskesteg med brun sovs og kartofler på sin fødselsdag, så det må vi så hellere lave
Jeg synes der er noget ganske rørende over gamle hunde, - man kender hinanden så godt, at det er meget nemt at være lydhør overfor hundens små signaler, så man kan tage alle de nødvendige hensyn. Axel er rigtig god til selv at give udtryk for, hvad han har behov for, og jeg bilder mig ind at jeg er god til at opfatte hans signaler.
Hurra for vores elskede hunde - i alle aldre - de er en stor gave

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-09 12:30

Stort TILLYKKE Axel

Jeg tror altså i har overhørt, at Axel gerne vil holde hundefødselsdag, Nikki elsker flæskesteg

Dejligt indlæg og hvor giver jeg dig ret

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 07-02-09 12:40

Tillykke Axel. Håber din flæskesteg vil smage dig.

Og vores Modi (Mops) vil også gerne med. Han elsker legesyge bulldogs.

Ja meget dejligt indlæg

Kim

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-09 12:51

Tak for dit smukke og rørende indlæg..... Selvfølgelig forstår dig og Axel hinanden, i har haft et helt hundeliv til og lære hinandens signaler og adfærd...... Jeg har det på samme måde med Sigurd, jeg forstår da også lige nøjagtig hvad han vil, med de forskellige udtryk han har i øjnene og hans kropsprog.
Jeg ønsker jer en rigtig god fødselsdag og at i har noget tid sammen endnu.

Du er en god hundeejer, der altid tænker på det bedste for din hund også den dag, den svære beslutning skal tages.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-02-09 12:54

Fint fint glæde skal der være plads til

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-09 13:41

Tak for de søde tilbagemeldinger, jeg skal hilse Axel og sige tillykke fra jer alle på tirsdag
Jeg synes det er vigtigt at give udtryk for alt det, vi er glade for og taknemmelige for. Livet kan jo ofte være hårdt og udfordrende for os alle, så lad os for guds skyld huske at glædes, når vi kan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-09 14:02

Axelise, du har den rette indstilling, ....vi glemmer det bare for ofte

Hey, du kan da gå ind i min profil, og printe billedet af Nikki ud og give som fødselsdagskort på tirsdag

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-09 14:16

Ja, det er et meget fint nyt billede, du har fået af Nikki Har han det godt???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-02-09 14:27

Jammen, TILLYKKE!!! Til Axel. Men osse til DIG, der har sørget så godt for ham. DET havde vi ikke troet for et par år siden... Men dengang vidste han, at det var det helt forkerte tidspunkt at forlade dig...

Jeg giver dig helt ret: Der er noget ganske særligt over gamle hunde. Det er både det, at man kender og forstår dem og kan tolke hvert et lille blink eller hver en lille lyd fra dem. Men det er så sandelig også den anden vej: Man står med en hund, der "forstår alt" -bogstaveligt talt.

---I denne verden ER det ikke så almindeligt at hunde bliver gamle. Det kan ske for mange ting undervejs. Fuldstændig ligesom med mennesker, så KAN vi slet ikke værdsætte det nok, når nogen opnår at blive gamle..

Jeg håber I får en rigtig god flæskesteg med sprød svær og sovs og kartofler på tirsdag. SÅ kan den unge mand da ikke ønske sig mere her i verden..

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-09 14:50

Ne, Birgitta, det tror jeg du har ret i Axel har det som blommen i et æg

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-02-09 15:18

Også et STORT TILLYKKE til AXEL fra lille mig, som aldrig har smagt flæskesteg, - men jeg vil gerne prøve hvis jeg bliver inviteret til festen. Så vil jeg også lege med Axel.
Vov vov fra Tanja (kun 3 mdr.)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-09 15:19

Kommentar
Fra : Estrid

Dato : 07-02-09 15:47

Hjertelig tillykke med Alex ...... hvalpe er charmerende.... men der er ikke noget så smukt som en velholdt veteran
Vores Stella bliver 12 år i april... hun var ret syg lige inden hun fyldte 10 år... men har nu fået sin anden ungdom.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 07-02-09 15:50

Hej Axelise.
Mange til Axel og også til jer med ham. Det er samme dag, som vores lille tøs har fødselsdag. Hun bliver bare to i stedet. Men jeg tror, vi udvider menuen med et kødben i den store afdeling.

Ja, hvem skulle have troet, Axel nåede så langt. Men dejliigt er det. Dejligt du kan og vil gøre så meget for ham. Det er der mange, der kan lære noget af.

Hav en rigtig god dag, og hils Axel fra mig.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 07-02-09 16:33

herfra også.

Jeg nikker genkendende til mange af de ting du skriver. Min elskede gravhund er 13 år. Han spæner ikke rundt som for 5 år siden, men hilser os med glæde når vi kommer ned om morgenen. Og i denne influenza-tid viser han sin omsorg overfor børnene.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-02-09 16:59

Vores elskede hunde er så stor en gave. Tænk at blive mødt med så megen kærlighed og glæde hver eneste dag Men ens hund er jo nok sådan en slags "kærligheds-sparebøsse", jo mere kærlighed man investerer, desto mere kærlighed får man igen. Det er dejligt og fantastisk.
Tillykke Estrid med at jeres Stella har fået sin anden ungdom efter de 10, det samme skete faktisk for Axel.
Man siger jo at hver dag er en gave, når først hunden er fyldt 10 år, for så kan man næsten ikke forvente mere. Min dyrlæge har altid sagt, at hun ikke spåede at Axel ville blive så gammel med alle de skavanker, han har haft. Hun sagde yderligere, at hun aldrig har set en amerikansk bulldog blive mere end 10 år, så det er en stor glæde at Axel er undtagelsen, der bekræfter reglen
Vi hundeelskere har jo meget til fælles. Man følger levende med i alle omegnens hundes ve og vel og græder og bekymrer sig med ejerne, når hunden har det skidt, og glædes, når det går den godt. Det er rart at kunne dele denne kærlighed til dyr med hinanden.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 07-02-09 18:37
Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 07-02-09 20:40

stort tillykke med vovsen, håber han har smæsket sig i flæskestegen , vores hund er 12 år gammel og vi fejrer skam også hendes fødselsdag , og jeg vil give dig ret i at der er noget helt specialt ved de gamle hunde , især når der er noget de gerne vil opnå , de ved lige hvor de skal sætte ind for at vi mennesker overgiver os på få sekunder haha.

mange fødselsdags hilsner fra chicapigen og luna vov vov

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-02-09 10:05

Tillykke med fødselsdagen til Axel

Mine egne hunde er 1,5 og 2,5 år, men jeg håber bestemt at de får et lige så langt og godt liv

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 08-02-09 12:56

Stort TILLYKKE med vovsen - dejligt indlæg som jeg fuldt forstår, min gamle foxterrier blev 18,5 år inden han måtte aflives ( har selvfølgelig fået en hund igen, som nu er 2 år til april)
Håber naturligtvis at den også må få et langt og godt hundeliv !!!!
Håber at fælskestegen må bekomme jer alle vel

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 08-02-09 16:00

Tak JørnRudolph for den fine fødselsdagskage den skal nok vække lykke!
Tak også for fødselsdagshilsner fra chicapigen, taunusanden og Annela.
Til sidstnævnte: Tænk at din gamle foxterrier blev 18½ år!!! Så gammel kan de store racer jo aldrig blive. Desværre. Det havde ellers været skønt at kunne følges med sin trofaste ven i så mange år
Vi har lige været ude og gå dejlig tur ved Næsseslottet og Furesøen i Holte, det er én af Axels yndlingsruter, selvom vi må køre langt for at nå derhen. Heldigvis øjner jeg håb i forhold til den dag, hvor han ikke er her mere, for jeg taber mit hjerte til næsten hver eneste hund, vi møder på vores vej gennem skov eller by, der er SÅ mange vidunderlige hunde til. Så jeg er sikker på, at jeg vil kunne elske den næste hund ligeså højt som Axel. Men lige nu nyder vi selvfølgelig bare vores kære gamle hund, som snart ikke har brune pletter i ansigtet mere, for han er nærmest helt hvidhåret

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 09-02-09 20:22

Jeg har det ligesom dig - jeg forelsker mig i rigtigt mange hunde, men min egen nye unge hund er jo selvfølgelig den bedste for os, og vi skal ikke have flere. Hun er så DEJLIG og det var en stor trøst at have fået hende da vi måtte sige farvel til den gamle. Så good luch - håber den gamle holder rigtigt læææææææææææænge endnu!!!!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-02-09 20:43

Citat
Ja, det er et meget fint nyt billede, du har fået af Nikki Har han det godt???

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svarer...........Han er langt fra færdig med at få dryppet øjet, og vi er også jævnligt hos dyrlægen, vi har været der over 20 gange!!

Nikki laver nogle stunt's med at få tilbagefald, når medicinen bliver trappet ned, og kommer ikke op til hvor det var, han har også lige igen fået en lille rift i øjet så vi skulle have ændret medicinen igen.

Jeg spurgte dyrlægen hvor meget syn han mente Nikki har på det opererede øje, han sagde uden tøven 50%, det var jo ikke hvad jeg ønskede for ham

MEN HAN ER GLAD og mere kan/vil jeg ikke forlange, men havde da ønsket han kunne se mere/bedre

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-02-09 13:22

I dag er det Axels fødselsdag.
Hurra! Hurra! Hurra!!!
Han sikkert sig en gave får,
Som han har ønsket sig i år.
Og dejlig flæskesteg med sovs og sprøde svær.

Og når han går en tissetur,
-hurra, hurra, hurraaaaa.
Så skal han hjem og holde fest.
Og hver som kommer med som gæst,
Får dejlige flæskesteg med sovs og sprøde svær.

Til slut vi råber højt i kor:
HURRA! HURRA! HURRAAAAAAAH!!
Gid Axel længe leve må,
-og sine ønsker opfyldt få,
Med dejlig flæskesteg med sovs og sprøde svær.

AXEL LÆNGE LEVE: HURRAAAAAH!!

Og gid at det må gå ham vel og gå ham vel og gå ham vel..
Og gid at det må gå ham vel,
I mange, mange år, iiiiiiiii- mange, mange år.

Han skal leve. Han skal leve!
Han skal leve højt hurraaa..

Hurra! Hurra! Den skål den var bra! Hurra, hurra! Den skål den var bra,

Han skal leve (ja han ska’). Han skal leve (ja han ska’)!
Han skal leve højt hurraaa..

TILLYKKE med dagen til Axel og hans familie..

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 10-02-09 13:45

Birgitta

Hjertelig tillykke til Axel. Håber han får en dejlig dag, med sin flæskesteg

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 10-02-09 18:11

Åhh Nordsted1...det var ikke, hvad jeg ønskede at høre om Nikki Har ikke været så meget på Kandu den seneste tid, så jeg er ikke rigtig fulgt med i vovsernes ve og vel. Godt at han er glad i det mindste, det er jo det vigtigste, som du skriver.

Birgitta, sådan en fin fødselsdagssang har Axel dog aldrig fået før Den må vi synge for ham til flæskestegen
Min mand har vinterferie i denne uge - det har jeg desværre ikke - så Axels fødselsdagsgave er, at han slet ikke har været alene hjemme i dag og at menuen er ekstra god!

Tusind tak Knh15 for den dejlige fødselsdagshilsen.
Det er jo temmelig barnligt at fejre sin hunds fødselsdag på denne måde...men her blandt hundevenner møder man jo dejlig forståelse Vil sende en skål og en kærlig tanke til jer alle om ½ times tid, når vi sætter tænderne i dejlig steg og nyder et godt glas rødvin

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-09 23:39

Et stort tillykke med fødelsdagen Axel

Jeg håber du har haft en rigtig god dag, og hvis du ellers er til snevejr, så kan du komme ud i det i morgen

Vores første hund var i "dagpleje" og på hans fødselsdag havde hund, mormor og hans moster taget herhjem, og bagt bogstaver's boller - altså stavet hans navn med bogstavsbollerne og hængt flag op.

Efterfølgende er det så ikke blevet til så meget fest, men hundene har nu altid fået noget ekstra, kødben eller pivdyr.........det er jo vores børn

Jeg har ikke skrevet om Nikki meget længe, tænkte at jeg ville vente til vi var helt færdige med at køre til dyrlægen...........Og Nikki er glad, det er vist kun mig der hænger med næbbet over at det ikke blev bedre med hans syn

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 11-02-09 17:17

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 11-02-09 20:48

Det er da mig der siger tak. Tak fordi du har delt så meget om jeres sorger og glæder i de ca. 3 år jeg har deltaget på kandu.

Forsat godt liv og glade dage til jer.