/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brugt vista
Fra : janik
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 07-02-09 11:35

Jeg har fået et godt tilbud og at købe en brugt vista oem.
Men kan jeg antivere den på min pc??
Ham jeg ville købe den af har aktiveret den men afinstalleret den igen
da hans pc ikke kunne køre 64 bit.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-09 11:37

Nej

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 07-02-09 13:35

Ja det kan du godt. Hvis ellers din maskine kan køre Vista, der jo er et resurce krævende styresystem.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-02-09 20:28

yes, hvis din maskine kan køre 64bit. Jeg mener dog at Vista OEM skal lægges ovenpå en i forvejen installeret og godkendt XP. Vista OEM kan ikke installeres alene på nyt drev.

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 07-02-09 23:22

Du vil sansynligvis ikke kunne aktivere vista på en ny maskine, da den er aktivert på en anden maskine. ligeledes er det ikke lovligt, da en OEM kun må installeres sammen med det hardware som den er købt samen med

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 08-02-09 13:08

Viosta OEM kan sagtens installeres. Stop nu med ale devildledninger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-09 13:47

chopper
Hvis spørgeren ringer til microsoft og beder om en aktiveringskode så vil han få den besked at programmer et købt til at virke sammen med den bestemte maskine. Og at den ikke kan aktiveres igen.
Det er hele ideen med OEM, at den kun virker sammen med det bundkort den er købt til.

Hvis man skal snyde med aktiveringen så skal man sige til microsoft at det er harddisken som er gået en tur.

Janik
Prøv du at ringe til microsoft og spørg, de er de eneste der ved det helt bestemt. Og ring inden du giver penge for noget som du måske ikke kan bruge.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-02-09 13:51
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-02-09 14:52

Nogen er sluppet igennem med en hvid løgn, men skal man følge licensreglerne skal den blive på den oprindelige maskine...........eller smides ud.

Har Du læst reglerne i granners link..........................chobber ?

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 09-02-09 08:41

Selv på en OEM version er der en nøgle med. Jeg bruger mit OEM på min 3 maskine nu. OEM betyder der ingen support er hvis du ringer til MS. Der er typisk en sat på siden eller bunden af computeren, med de ønskede oplysninger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-09 19:37

Det at du kan have din OEM på 3 maskiner gør det da ikke mere lovligt

Kommentar
Fra : chobber

Dato : 10-02-09 09:48

OEM er ikke på tre maskiner men på min tredje maskine.