/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
excel : flere linie i boks
Fra : snaptil
Vist : 1314 gange
50 point
Dato : 07-02-09 01:41

Jeg er ved at krive en masse tekst i en celle i et regneark. desværre driller teksten nogen gange og vælger at starte i bunden, selvom jeg bruger " alt" + " enter" for at skifte linie i boksen.
Hvordan flytter jeg den til top

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-09 01:57

Højreklik på cellen - formater cellen - justering - lodret - øverst.

Er det mon det du mener.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 07-02-09 06:21

Smokei har ret. Og hvis du vil have alle celler ens, markerer du alle ved at højreklikke i øverste venstre hjørne - i feltet mellem A og 1, vælger justering og lodret øverst (eller centreret)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-09 09:49

Eller bare Alt + enter så skrives der i i næste linie i samme celle.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-09 09:50

Sorry - nu så jeg at du havde prøvet det.....................

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-02-09 09:53

Og endelig kan du blive helt fri for problemet, hvis du - også under justering - lige hakker af i boksen ved "ombryd tekst", så vil der automatisk skiftes linie, når behovet er der

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 08-02-09 13:55

Tak for svaret Smokei.
- og alle i andre for at have deltaget. Utroligt noget så simpelt kan være så frustrende

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-02-09 14:07

Selvtak