/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mærkelig popup adr i E-mail
Fra : Markmuss
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 06-02-09 23:50

Hej derude

Jeg har modtaget en e-mail fra mit firma hvilket ikke er noget særligt, men når jeg kører min mus hen over den e-mail ,som er et link i min modtagne E-mail får jeg en POPUP med en anden adresse end den modtagne: Eks: xxx@mail.dk bliver til yyy@mail.dk. Det skal siges at jeg kender den POPUP e-mail da det også er en fra firmaet der har den.
Jeg kører MS Outlook 2003
/Jan

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-09 23:56

Og hvad er spørgsmået så?

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 07-02-09 00:01

UPS . Hvordan kan det være at der kommer en anden e-mail adresse en den der er i linket ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-02-09 00:07

Jamen er det ikke bare fordi at den mail er sendt til mere end en prérson, så kan du ogse se den anden person som mailen er sendt til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-09 00:11

Måske har firmaet en anden svar adresse end den som sendte mailen, det har jeg selv hvis jeg sender mail fra min nnmsn.com mail og modtager klikker på Besvar, så får jeg svaret i en hel anden mail boks, kan det måske være forklaringen ?

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 07-02-09 00:18

HMMMM. kan det tænkes at der sendes en mail til en anden e-mail adresse en den adresse der er står i linket. Jeg mener at hvis jeg klikker på linket åbnes der jo en ny meddelse automatisk og adressen kommer så til at stå i adressefeltet.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-02-09 00:36

Ja det kan tænkes at en anden mail er sendt til orientering.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-02-09 00:41

Generelt bør du være på vagt over for sådanne pop-up'er.
Nu er det jo ikke sikkert at den i dette tilfælde indholder noget farligt, men der findes masser af den slags på nettet, så en smule sund skepsis vil nok være på sin plads.

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 07-02-09 00:44

Skal jeg forstå det sådan at der sendes 2 mail : altså en til det "rigtige" link og en "kopi" til den mail der står i POPUP. ?

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 07-02-09 00:53

Hmmm. er der en måde hvorpå man kan se om ens mail i inbox bliver sendt til en trediepart for at kigge med..!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-09 00:59

Citat
er der en måde hvorpå man kan se om ens mail i inbox bliver sendt til en trediepart for at kigge med
nej det er der ikke, men der kan stå andre adresser i Cc feltet som også modtager en kopi af den mail, der kan også være skjulte modtagere af den mail, så vil deres adresse være i Bcc feltet og du vil ikke kunne se at der er an andre modtagere

Kommentar
Fra : Markmuss

Dato : 07-02-09 10:13

Hej og tak for svarere jeg er først på mail i morgen. imellemtiden håber jeg at få et par kommentarer på det sidste spørgsmål

På gensyn

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-09 21:00

Hvis afselderen har sendt en mail og har bestemt at du ikke må se hvem han sénder kopi til, så kan du ikke se det.

Godkendelse af svar
Fra : Markmuss

Dato : 10-02-09 13:35

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-02-09 15:02

selv tak