/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ffriturestegte fiskefileter
Fra : kipumi
Vist : 4469 gange
100 point
Dato : 06-02-09 21:33

Jeg skal have en masse frokostgæster på lørdag til min mands fødselsdag, og de voksne skal have bl.a. sild. Nu er der altså en del børnebørn og yngre mennesker med, som ikke bryder sig om sild. Jeg skal så friturestege en masse fiskefileter. De ligger i fryseren. Jeg har prøvet før at stege dem dagen før, men de blev altså ikke sprøde ved opvarmningen dagen efter. Måske gør jeg noget forkert? Da jeg aligevel skal stå i køkkenet (sammen med manden) meget af lørdagen, så vil jeg også gerne have stegt fiskefileterne på forhånd, så lugter hele huset inklusiv mig selv heller ikke af olie, på søndag.

Accepteret svar
Fra : annekrine

Modtaget 110 point
Dato : 06-02-09 21:37

Jeg har arbejdet i køkken - og har stegt massevis af fiskefilletter i frituren.. Det er bare sådan med frituresteget mad - at det skal spises med det samme... Ellers skal du gøre det at du tøer dem op - så skal de ikke stege så længe - og I når ikke at komme til at lugte helt så meget??... det erlige mit bedste bud......

Måske der er andre der har bedre? :)

MVH Anne Katrine

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-09 22:12

Kan kun give annekrine ret,

Når vi steger fiskefilleter, står vi ude på den overdækkede terrasse og steger dyrene, måske du kan gøre det samme??

Stort tillykke med manden, håber i får en hyggelig dag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-02-09 00:01

Min mor arbejdede i et køkken og der skulle der også laves fiskefileter

Hum havde et højkantet ildfast fad til ovnen og i der kom hun friture og i det stegte kun fiskene Ovnen skulle være varm, men fiskene var sprøde og du begrænser svineri og lugt, kun skal i gøre ovn ren næste dag. Men det er måske bedre end hele køkkener,

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 07-02-09 09:47

Tak for svaret annekrine. Nu ved jeg at al friturestegt mad skal spises med det samme. - Desværre bor jeg på 2. sal - uden altan, så jeg tror ikke rigtig, at jeg kan stå udenfor på gesimsen og stege dyrene, ellers var det også en god idè Nordsted