/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Andre end ARLA
Fra : toyota34
Vist : 2173 gange
50 point
Dato : 06-02-09 19:15

Jeg er efterhånden lidt forvirret - jeg har igennem noget tid købt mejeriprodukter fra Hirtshals og Borup men konstaterer for noget tid siden at de er "opkøbt" af Arla. Hvilke mejerier er ikke en del af ARLA, det skal være til at få i større butikker på Sjælland. Køber pt. Thiese og Naturmælk men er i tvivil om de også er "i lommen" på Arla?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-09 19:17

Kan det ikke være ligegyldigt HVAD firmaet hedder - det er vel produktet der tæller

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 06-02-09 19:24

Refi læs nu spørgsmålet istedet for at spamme i et desperat håb om at få point - det er åbenbart ikke ligegyldigt ellers var spørgsmålet vel ikke stillet.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-02-09 19:31

vi er jo nogle der kan huske, at ARLA måtte betale vist flere millioner KR i bøde
fordi de havde misbrugt deres magt, hvis de får fjernet alle andre, så vil vi sikkert få store prisstigninger, så derfor boykot ARLA
som mange tusinde andre
se også FACEBOOK

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 06-02-09 19:32

Er helt enig med achtonfem, det er stort set hver tråd refi skal komme med en eller anden tåbelig og ligegyldig bemærkning.
En mærkelig måde at deltage i dette forum på.

Svar nu bare på de spørgsmål der er, istedet for at komme med latterlige bemærkninger om alt muligt andet.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 06-02-09 19:33

Og sorry til spørgsmål stilleren, men nu måtte det altså ud.

Har du prøvet Hirtshals mejeri ? ved ikke om de er i Arla familien ? Eller Thise ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-02-09 19:35

Hej på Thise´s hjemmeside står der:
Citat
Thise Mejeri er fortsat et 100 % uafhængigt økologisk mejeri.
Mejeriet er det samme - det er produkterne også. Eneste nyhed er, at COOP nu får sit mærke på Thise-kartonerne, på samme måde som Irma-pigen har været på Thise-kartonerne i de sidste 14 år.

http://www.thise.eu/

Så mon ikke de er udenfor Arlas klør

Kommentar
Fra : achtonfem

Dato : 06-02-09 19:39

Arla skal som alle andre virksomheder oplyse omkring deres koncernstruktur. Af årsraporten for 2007 http://www.arla.dk/appl/HJ/HJ201AFD/HJ201CFG.NSF/AllGraphics/LSTD7CQE3C/$FILE/Aarsrapport_2007_DK_final.pdf på side 58 kan du se hvilke virksomheder Arla ejer. Jeg kan ikke se Thiese, men ved på den anden side ikke om Thiese også er navnet på selskabet bagved.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 06-02-09 19:41

Ja, mente nok at Thise stadigt var selvstændige

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-02-09 21:07

Hej
Prøv Øllinggård. Det er kvalitetsvarer og de har sagt stop til jyderne da de kan sælge alle deres produkter. Det er kvalitet mum.
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 06-02-09 21:09

Jeg glemte, at de kun sælger på Sjælland. og det er en privat mejeri
Torben

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-02-09 21:16

Osted mejeri laver Danmarks bedste mælk (testvinder et eller andet sted), surmælksprodukter og smør som jeg ikke har set mage, bruger en meget speciel emballage, en slags bionedbrydeloig plastpose til mælk/surmælk, men smager rigtig godt, økologisk, selvfølgelig, og kan bl.a. købes i Rema 1000, af alle steder. Og helt sikkert ikke ARLA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-09 22:53

Og så var der lige nogle tegninger, hvor der også var ballade omkring Arla

Køb dine mælkeprodukter i Aldi, du får lige et link fra deres mælkebøttemælk, fra danske køer

http://www.mejeri.dk/smcms/mejeri_dk/Nyheder/Nyhedsarkiv/2003/Aldi_lancerer_eget/Index.htm?ID=4329&mID=4285

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-09 00:25

Hvis det er for at undgå at købe mælke produkter fra Arla, så begrænses mulighederne næsten dag for dag, Thise er selvstændig og deres produkterne sælges landsdækkende, de har kun økologiske produkter i sortimentet, mælk fra Aldi leveres af Arla, så det hjælper ikke spørger at købe mælk der.
Der findes en række privat mejerier endnu, og så er der små gård mejerier, men så må du søge mere lokalt i området hvor du bor

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 07-02-09 07:41

Nordsted1, et link der er 6 år gammelt kan ikke rigtig bruges til noget i denne sammenhæng - meget kan jo være ændret siden. Jeg ved dog ikke om det er tilfældet - kan ikke selv finde nyere oplysninger.

o.v.n. hvor kan det læses at mælk fra Aldi leveres af Arla??

Accepteret svar
Fra : chrelle

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-09 08:10

Øllingegaard fås hos Super Best (de tidligere ISO butikker i hvert fald)
Thise fås hos Irma.
De er begge non-Arla produkter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-09 08:34

Ups jeg var ikke opmærksom på at linket vedr. Aldi var så gammelt, beklager

Nedenstående citat er fra 2008.. Jeg kan ikke umiddelbart se at Arla skulle have overtaget Aldimælken??

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=11791162

Citat
Aldi får sin mælk fra tre mejerier i Tyskland, hvor tyske mælkebønder vil blokere for leverancerne, oplyser landsforeningen.

Lidls eget mærke Gaardmand, der stammer fra danske køer og mejerier.

http://borsen.dk/fodevarer/nyhed/132754/newsfeeds_rss/

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 07-02-09 09:22
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-09 09:37

Desimule.... tak for link, jeg mente jo også nok at Aldi ikke var i kløerne på Arla, men

Lidl er åbenbart gået over til Arla

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-02-09 12:32

Jeg har åbenbart blandet nogle navne og ejerforhold sammen, Mælkebøtte mælk sælges i Aldi og leveres af Naturmælk, jeg mente så at Arla ejer Natumælk, det gør de ikke, så jeg beklager forvirringen

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 06-03-09 18:31

Tak for svaret chrelle.

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 07-03-09 08:04

Selv tak. Jeg er glad for at jeg kunne hjælpe.