/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Køletaske/boxe
Fra : istanbul
Vist : 1033 gange
50 point
Dato : 06-02-09 18:23

Er der nogen, der har kendskab til meget små elektriske køletaskier/boxe.
Den skal bruges til insulin. Medicinen fylder som 5 kuglepenne. Boxen skal kunne medtages i en kuffert i fly el. lign.

Venligst

Erik

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-02-09 19:20

Mit bedste bud, ville være køleelementer i en madkasse.
Der kan for den sags skyld også skaffes tøris, og hvis det er det du må, kan der søges på "tøris".

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-09 22:55

Der har været nogle madkasser, hvor der i låget er indbygget et køleelement, måske de findes endnu, jeg ved det ikke, da vi ikke bruger madkasser længere

Kommentar
Fra : GramPro

Dato : 11-02-09 13:22

En lille køletaske, tager lang tid, at køle eks. en sodvand ned, hvis den eks. er 20 grader varm, men er den kølet ned, når du sætter den ind, holder den temperaturen gansk udemærket. Så ja den du gansk udemærket til insulin. Du skal bare passe på, med at sætte andre ting ind, som har en højere temperatur, for så svinger temperaturen meget, og det kan dit insulin ikke holde til.

Med venlig hilsen

GramPro

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-03-09 10:50

Netop hjemkommet fra Thailand.

Her solgte man en 'flamingo-kasse' (hedder det rigtigt 'styropor' de der sammenpressede hvide lette kugler der bruges til isolering). Låg og nogle snore til at bære i. Indhold ca 5 l, pris på tilbud i Tesco-Lotus 6 kr (normalpris 7,50).

Med to frosne flasker drikkevand og to køleskabskolde holdt de sig omkring nul grader (der var stadig isklump i midten af de frosne) i ca 2 døgn ved en udetemperatur på godt 30 grader.