/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hente data
Fra : Josph
Vist : 440 gange
50 point
Dato : 06-02-09 16:40

Hej
Jeg har nogle på data som jeg skal dagligt hen i en anden fil, hvordan gør man det nemmeste

Filen data skal hentes fra hedder test.xls

Jeg vil gerne hente det som står i række 15, kolonne B,D,F,J

Hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 06-02-09 18:08

Hej "
Du går ind og markere det du vil kopiere.
15, kolonne B,D,F,J
Gå ind i kolonne 15 v.klik på B hold museknappen nede træk derefter til højre til du har markeret det du vil have med, slip så museknappen og konstater at felterne er sorte (markeret ) tryk ctrl tasten ned og hold den nede, tryk på c og nu er det i udklipsholderen. Derefter går du over på det andet ark og sætter curseren der hvor du vil have det indsat. Så er det ctrl + v tasten, og vupti.
Alternativt er det klip,kopier og indsæt tasterne på din værktøjs linje.
Højris.

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 25 point
Dato : 06-02-09 18:26

UPS !
Jeg overså lige den der med "daglig".
Så handler det nok om en macro, dvs.
indspil macro "udfør de førnævnte handlinger" stop macro.
Så burde den selv udføre handlingen ved at afspille macroen.
Højris

Godkendelse af svar
Fra : Josph

Dato : 09-02-09 05:06

Tak for svaret Højris.