/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
google søgeresultater forkert
Fra : scootergrisen
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 05-02-09 20:59

Hvis jeg nu går ind på google.dk og søger efter "fisse" så står der:
Søgeresultaterne 1 - 10 ud af ca. 1.790.000 for fisse. (0,04 sekunder)

Så kan jeg gå ned i bunden og klikke næste en masee gange indtil der står:
Søgeresultaterne 811 - 820 ud af ca. 4.130.000 for fisse. (1,39 sekunder)

Hvad er pointen i at få afvide der er 1.790.000 søgeresultater når man alligevel kun kan få vist 820 af dem ? plus at de 1.790.000 pludseligt er ændret til 4.130.000

og hvis jeg søger efter "a":
Søgeresultaterne 901 - 1000 ud af ca. 16.650.000.000 for a. (1,03 sekunder)
der er 16 trilliader resultater fint... men hvorfor kan jeg så kun se 1000 ?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-02-09 21:47

Tja....

Kommentar
Fra : white usher

Dato : 05-02-09 21:50

det er nok, fordi google regner ikke med at folk vil se alle de millioner sider der er, så de har forkortet det til 1000

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-09 22:15

Og så regner google ikke med at folk er så platte og dumme at de søger på det ord.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-02-09 23:48

Citat
det er nok, fordi google regner ikke med at folk vil se alle de millioner sider der er, så de har forkortet det til 1000

Hvad skal jeg så bruge den info om at der er så og så mange millioner resultater... ?
Hvis de ikke kan vise mig resultaterne så kan jeg jo ik bruge det til noget alligevel.

Er det skat der er bag google eller hvad sker der ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 03:14

Sidst på sommeren blev der offenliggjort noget med at Google censurer den slag sider, jeg ved ikke om der er lukket op.
Du kunne jo også overveje om ikke du skulle skifte søgemaskine

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-02-09 08:23

Har du læst hvad der står nederst på den sidste side?

Citat
For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 573, der allerede er vist.
Hvis du vil, kan du gentage søgningen, så de resultater, der er udeladt, kommer med.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-02-09 12:31

Hmmm... Kære scootergris...

Er du offentlig ansat?

Du har da vist god tid til at kede dig i

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-09 14:40

jeb3
Han er ikke gammel nok til at være offentlig ansat.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 14:53

Citat
Hvis de ikke kan vise mig resultaterne så kan jeg jo ik bruge det til noget alligevel.
hvis Google er som andre søgesider, så er der nederst på siden en linje du kan klikke på: Vis også de udeladte søgninger, eller noget i den retning, jeg kan ikke selv se efter, Goodle er blevet forbudt adgang til min computer

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-02-09 15:22

Jeg ved jo ikke lige hvor gammel han er, men....

sikke han dog må kede sig sådan en fredag.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-02-09 19:29

Citat
Jeg ved jo ikke lige hvor gammel han er, men....
sikke han dog må kede sig sådan en fredag.

Det gjode du åbentbart også siden du svarede.

Annuller spørgsmålet
Fra : scootergrisen

Dato : 08-02-09 19:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål