/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Statisk IP til min cs:s server
Fra : soeGG
Vist : 526 gange
35 point
Dato : 05-02-09 18:15

Hej alle.

Jeg håber at I kan hjælpe. Jeg er på et trådløst netværk hjemme bag en linksys router. Jeg er igang med at lave en counter-strike:source server og har derfor brug for en statisk ip, så folk kan joine den.

Hvordan gør jeg dette?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-09 18:32

Du beder din udbyder om en statisk IP i stedet for de to dynamiske du nok har nu.
(måske koster det lidt)

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 05-02-09 18:42
Kommentar
Fra : soeGG

Dato : 05-02-09 20:13

Jeg har prøvet at følge guiden på portforward, men det lader ikke til at virke. Når jeg kører cmd i kør og ipconfig /all, får jeg kun min interne ip?!?!?! Den starter med 192.168...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-02-09 08:16

for at din server skal virke, skal du gøre følgende, ringe til din ISP og bede om at få statisk IP istedet for dynamisk IP, som eyvind skriver. Der næst skal du give den maskine, som din CS-source server skal køre på, en statisk IP. I routeren skal du åbne nogle porte, jeg går ud fra det er de samme porte som en alm. CS server, fra 27010 til 27015 alle skal være i protekolen UDP og de skal forwardes til den statiske IP som du har givet din server.

Nu ved jeg ikke hvad du prøvede og opnå ved at skrive ipconfig /all, når du gør det så får du en liste den minder om denne:

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxx
Primary Dns Suffix . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxx
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : xxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ethernet adapter Local Area Connection:

Connection-specific DNS Suffix . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) 82566DM-2 Gigabi
onnection
Physical Address. . . . . . . . . : 00-21-70-27-84-FF
Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 172.22.34.123
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 172.22.34.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 172.22.32.35
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 172.21.65.30
Primary WINS Server . . . . . . . : 172.22.32.35
Lease Obtained. . . . . . . . . . : 2. februar 2009 10:20:12
Lease Expires . . . . . . . . . . : 10. februar 2009 10:20:12

På den liste vil der ikke fremgå nogen info omkring dine eksterne IP.