/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Gemte adgangskoder
Fra : michael_30
Vist : 3177 gange
100 point
Dato : 05-02-09 16:29

Hej

Hvor gemmer de adgangskoder sig henne på pcen, når jeg har bedt windows om at gemme dem?
Ekstra spørgsmål. Hvor finder jeg de billeder man tager med PrintScreen-knappen?

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 110 point
Dato : 05-02-09 16:33

Dit ekstra spørgsmål

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/ffd7392f-dcde-40c0-ab21-acea2a7284fb1030.mspx

Ved ikke rigtig hvad du mener med gemme adgangskoder?

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 05-02-09 16:41

Jeg mener at, når jeg indtaster en adgangskode på nettet, og windows spørger om den skal huske den adgangskode. Kan man finde de adgangskoder et sted på pcen?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-09 16:44

Jeg tror ikke man kan finde dem hvis man sætter x i at windows skal huske adgangskoder.

Men.: http://www.aeskulabruger.dk/huskadgangskode.htm

Kommentar
Fra : CPHDK

Dato : 05-02-09 16:46

Hvis det er fordi du gerne vil slette dine gemte passwords i Internet Explorer version 7 kan du følge nedenstående guide.

1 Start intenret Explorer
2 Tryk på knappen "Funktioner" I øverste højre hjørne.
3 Tryk på "Internet indstillinger" Nederste mulighed.
4 I midten af vinduet der dukker op trykker du på knappen "Slet"
5 Så får du en liste op og den nederste mulighed giver giv mulighed for at slette gemte password du har indtastet i Internet Explorer version 7.

Håber dette var svar på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 05-02-09 16:47

du kan ikke se gemt koder... desvære

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 05-02-09 16:54

billeder taget med print screen knappen ligger i din udklips holder og kan sættes ind i et passende program (paint, word etc.)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-02-09 17:18

når du trykker prtsc knappen så bliver det som vises på skærmen gemt i udklipsholderen.
udklipsholderen er også den som gemmer tekst når du marken en tekst og vælger kopier.

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 05-02-09 18:05

Tak for svaret Smokei.... Jeg fik da svar på printScreen, endda mange, men du kom først...
Vedr. Adgangskoder, så var det bare fordi at jeg skal gendanne min pc, og så ville det jo være fint hvis jeg kunne lave et kopi af alle de adgangskoder windows har gemt, men det kan jeg ikke...
Men hvad, så må jeg jo prøve mig frem efter gendannelsen
Tak til jer alle

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-02-09 19:07

du kan sagtent gemme de adgangs koder du beder din browser om at gemme, Jeg er ikke sikker på IE, jeg bruger firefox. Men hvis jeg skal geninstallere windows, så går jeg bare ind og tager en backup af c:/brugere/brugernavn/appdata/roaming/mozilla, gneinstallere vista, installere firefox, og ligger backuppen ind igen, og så kører det som før. Proceduren er lidt anderledes hvis man bruger XP, der er det lidt mere ligetil.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-09 20:39

Selvtak

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 05-02-09 22:48

Citat
du kan sagtent gemme de adgangs koder du beder din browser om at gemme, Jeg er ikke sikker på IE, jeg bruger firefox. Men hvis jeg skal geninstallere windows, så går jeg bare ind og tager en backup af c:/brugere/brugernavn/appdata/roaming/mozilla, gneinstallere vista, installere firefox, og ligger backuppen ind igen, og så kører det som før. Proceduren er lidt anderledes hvis man bruger XP, der er det lidt mere ligetil.

Jeg vil være dybt taknemlig, hvis der er nogen der ved hvordan man gør det med IE og XP?