/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Hvilken GPS' er?
Fra : viskinge
Vist : 664 gange
150 point
Dato : 29-03-03 14:04

Hvilken (D)GPS er bedst/billigst, når jeg skal bruge det sammen med elektronisk søkort. Jeg har ikke brug for stort display eller ruter/waypoints. Jeg skal dog bruge en NMEA udgang.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-04-03 12:15

Er der slet ikke nogle her, der ved noget om GPS'er?
Har øget pointene med 50, da jeg gerne vil vide lidt om GPS'erne man bruger i fritidsbåde.

MVH

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-04-03 13:11

En GARMIN 128 har jeg i båden der er også den udgang med forskellige indstillinger.
Min ven Jørgen bruger også en GARMIN 128 samt Det levene søkort og en Compaq bærbar PC
Den compaq bruger 18V og båden har 12V så Jørgen købte en omformer der laver de 12V til 18V.
Der ligger også en del Pirat kort på nettet.I fritids sejlads har der lige været en fidus med at lægge
Det levene søkort på harddisken og bruge det derfra frem for at have det i CD drevet
Der er opdateringer til de koder som sattelitterne sender.Men jeg mener ikke at det er noget vi kan
bruge med så små anlæg.En skoledreng idag kan sejle et skib rundt om jorden! bare han kan starte
det elektroniske isenkram.
God Vind!!
TEAS

Accepteret svar
Fra : bjarkeMC

Modtaget 150 point
Dato : 30-05-03 23:46

Du kan evt. også bare bruge en GPS modetager til at plugge direkte ind i PC'end USB port, fx: http://www.topdane.dk/GpsForPCMarine.htm til 1500,- Selv bruger jeg en eTrex venture bærbare GPS til 2400 kr

/Bjarke

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 18-06-03 07:51

Tak for svaret bjarkeMC.

Kommentar
Fra : holiday

Dato : 25-10-03 12:10

En Furuno GPS 30 el. 32 er det bedste køb du kan gøre.
Billigt, Nemt at betjene, Kan tilsluttes f.eks.: Det levende søkort", Kvalitet.
Kort sagt: Det giver mest for pengene (ca. 3400 - 3500 kr.