/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mager ost der smager
Fra : svendgiversen
Vist : 2117 gange
65 point
Dato : 05-02-09 10:48

For nylig var der én, der her i kandu omtalte en mager ost med smag fra et lille sydvestjysk mejeri.
Jeg husker ikke hvor, og min bror, der ellers er ekspert, kunne ikke heller ikke gætte det.

Hvilket mejeri og hvilken ost er der tale om?

Og for at udvide min brors omfattende mager ost med smag samling...
Hvilke andre magre oste, der smager, kan I anbefale??

Bør fortrinsvis kunne købes her i det Sønderjyske eller i Esbjerg hvor min bror bor...

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 75 point
Dato : 05-02-09 10:54

Det er mejeriet ved Jernvedlund :)

se:

http://www.jernvedmejeri.dk/

Kanon sted. De har også RIGTIG is, lækker smør og mælk. Et lille men godt mejeri.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-02-09 10:55

Jeg ved egentlig ikke hvad den hedder, men den kan købes direkte i mejeriet udsalg :)

Og det er rigtig billigt der, i forhold til, hvad du skal give for oste i en osteforretning.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-09 11:02

Godt jeb3, du har svaret, men andre må gerne bidrage med andre oste...

Lader det stå lidt endnu, hilsen og tak,
Svend

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-02-09 11:16

Tja... jeg følger med i denne tråd. Elsker nemlig ost.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-02-09 11:17

Et andet sted der har fortrinlige oste er Hestehavegård på Fyn, lidt langt fra Esbjerg, men er absolut et besøg værd hvis man er på de kanter http://www.hestehavegaard.dk/p8.asp

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-02-09 11:18

Det vil jeg prøve.
Jeg er på Fyn hver 14. dag

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-09 11:33

Det kender jeg iøvrigt godt udefra. Deres reklame har i mange år stødt mig...

Hvis det er den med:
"
Gislev ost
dejlig kost
"
Og når det støder mig: Ost er jo med blødt o som i Oslo,
men kost er jo ikke en feje kost, men med hårdt o som i kåst...

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 05-02-09 15:27

hmmm,,,det er i fedtet at smagen sidder,,,så en god fed ost til mig,,,

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-02-09 15:40

prøv endelig også Tøløse oste

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-09 16:01

Mener du Tølløse? Syd for Holbæk, der har jeg tilfældigvis været...
Hvad hedder mejeriet??

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-09 16:47
Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 05-02-09 18:33

en koberg er nu lidt bedre end andre gode oste

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-02-09 22:28

Citat
en koberg er nu lidt bedre end andre gode oste

Og så skal der boller til

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-09 09:59

Tak for svaret jeb3.