/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Internet sikkerhed
Fra : 12jsuuusss
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 04-02-09 21:27

Hej Kandu Bruger

Der er så mange sikkerheds/antiviurs/sparm/pop-up programmer. at vælge imellem på nettet, at det er en jungle at finde rundt i... Nogen mener man skal vælge lige dette program frem for et andet. Nogen er gratis, mens andre koster kassen.... Så hvad gør man..... Og hvilke programmer fortrækker du frem for et andet... (Dine erfaringer).

Nogle af de programmer jeg har fået henvist til eller anbefalet er:

Norton Internet Security 2009
TuneUp Utilities 2009
Webroot - Windows Washer
Spyware Doctor
Registry Mechanic
RegCure

Nogen som kender disse eller har andre bud.
Det gør ikke noget hvis du har et bud på et godt program at du uddyber hvorfor lige dette program er unik frem for et andet....

Min uanset hvar er jeg på jagt efter følgende programmer:
Sikkerhedsprogram
antiviurs
sparm
pop-up - (fjerner pop-up og reklamer)
m.m.

12jsuuusss

Ps. Det skal siges at den sidste tid popper der en masse popu-up op..... Hvordan får man dem væk?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-02-09 21:32

ikke for at klandre dette forum. Men det lyder som om du allerede har store problemer med evt virus, men ihverttilfælde spyware (de popup du nævner.

Gå på www.spywarefri.dk

Gå ind i deres forum og følg vejledningen. De har også gratis pakker de henviser til ang. sikkerhed. Pakker som fuldt ud er tilstrækkelige

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 04-02-09 22:01

AVG antivirus er et rigtigt godt program. Læs disse anmeldelser:

http://www.techsupportalert.com/best-free-anti-virus-software.htm
http://www.pcworld.dk/art/9067?page=9

Avast og AVG er måske lige gode, men når jeg foretrækker AVG er det fordi Avast ikke finder helt så mange vira.

Begge programmer er gratis.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-09 22:03

jeg vil kraftigt anbefale dig at kigge hos nogen der har forstand på det

http://www.malwarecheck.dk/forum/

der kan du også frit og kvit tilmelde dig og spørge om råd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-09 22:09

Citat
Ps. Det skal siges at den sidste tid popper der en masse popu-up op..... Hvordan får man dem væk?
.. det gør du ved på mit link at gå i kategorien hijackthis forum og følge vejledningen og lægge log ind

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-09 23:09

Og du skal holde dig langt væk fra Norton, det er et købeprogram og det er ikke særligt godt.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-09 23:48

Tjaeh, du har jo et større arsenal af diverse programmer, som du selv kan konstaterere ikke virker.

Mit bud på dit spørgsmål er, at smide hele skidtet ud, start forfra på en frisk, formatter maskinen, og køb dette program http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=2138

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-02-09 00:14

TuneUp Utilities 2009 og Registry Mechanic har intet med sikkerhed at gøre, men er blot rigtig gode oprydningsprogrammer til registringsdatabasen(købe)

Webroot - Windows Washer, også købe, renser ud i alt muligt, men ikke registreringsdatabasen.

Tænk overhovedet ikke på AVG, maskiner med den gratis version bliver angrebet på stribe.

Gode programmer behøver ikke at koste kassen, det er en lille post set sammen med de andre driftsudgifter ved en computer, strøm, netforbindelse, printerblæk, nyanskaffelser når noget futter af etc. etc.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-09 00:22

Citat
TuneUp Utilities 2009 og Registry Mechanic har intet med sikkerhed at gøre, men er blot rigtig gode oprydningsprogrammer til registringsdatabasen(købe)

De programmer er generelt den sikre vej til fejlfunktionerende programmer, BSOD, og alle mulige andre problemer. Lige meget hvad der bliver skrevet rundt omkring, har de ingen effekt mht at gøre computeren hurtigere og mere stabil. Tværtimod.

Ryd op med CCleaner, og defragmenter din maskine jævnligt, og lad det være ved det.

AVG er en joke. Det program har tæt på ingen beskyttelseseffekt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-02-09 00:54

Jeg har brugt TuneUp Utillities i flere år og kan overhovedet ikke genkende problemerne.

Men Du har ret på den måde at man IKKE skal installere disse på en maskine der er hundesyg i forvejen, så går den næsten sikkert ned.
Alle de programmer "reparerer" ikke systemet som skrevet i reklamerne, men fjerner kun en del junkfiler samt tomme nøgler fra afinstallerede programmer i registringsdatabasen, disse kan jo forhindre geninstallationer.

Skal man have rettet systemet op skal man køre en repair eller formatere.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-09 01:02

Nu er Tuneup vel heller ikke de værste, men du må da indrømme at mange får problemer med den slags programmer. Lidt interessant læsning her http://adminfoo.net/2004/08/registry-cleaners-placebos.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-02-09 03:49

Du anbefalede jo selv Ccleaner, som også kigger på registreringsdatabasen

Vi er ikke enige, rent bortset fra at "deep scanning" ikke er nødvendig.
Det gode program Regsupreme har en storebror, jv16 Powertools, hvis ukyndige kører alle funktioner i det program går det helt galt, RegScrupXP og Registry Booster er også agressive.

I bund og grund mangler de fleste programmer en ordentlig uninstaller, hvis det blev rettet var der ikke brug for andre programmer.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-02-09 07:52

luffe A

Jeg bruger programmet Revo Uninstaller, ved du om det det er noget der gør arbejdet ordentligt?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-09 09:55

Citat
Du anbefalede jo selv Ccleaner, som også kigger på registreringsdatabasen

Vi er ikke enige, rent bortset fra at "deep scanning" ikke er nødvendig.
Det gode program Regsupreme har en storebror, jv16 Powertools, hvis ukyndige kører alle funktioner i det program går det helt galt, RegScrupXP og Registry Booster er også agressive.

I bund og grund mangler de fleste programmer en ordentlig uninstaller, hvis det blev rettet var der ikke brug for andre programmer.

Jeg anbefaler CCleaner til primært at fjerne tempfiler. I modsætning til andre regrensere, så rører den ikke kritiske steder i reg.

Som du ser i artiklen, er der ikke noget ved regrensere der skulle skulle gavne noget. Evt overflødige entries bliver bare ikke brugt, eller søgt efter af andre programmer, og den lille smule plads de skulle optage, har heller ingen betydning. Så jeg mener at ulempen ved regrensere generelt er større end fordelene, så derfor fraråder jeg dem generelt.

Kommentar
Fra : CPHDK

Dato : 05-02-09 15:19

Privat bruger jeg.:

AVG - Free antivirus (GRATIS)
http://www.download.com/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/3000-2239_4-10320142.html?part=dl-AVGAntiVir&subj=dl&tag=button

Firewall.: Zonealarm (GRATIS)
http://download.zonealarm.com/bin/free/1025_update/zaSetup_en.exe

Anti - SPYWARE - SPYBOT (GRATIS)
http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html

Men for at sikre dig imod POPUPS vil jeg anbefale at du istedetfor at bruge Internet Explorer starter med at bruge FIREFOX jeg har aldrig været udsat for et POPUP window efter jeg begyndte at bruge denne.
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Håber dette kan hjælpe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-02-09 18:49

>iham

Jeg har kun hørt godt om Revo uninstaller, men et program kan indimellem blive temmelig besværligt at slippe af med. Hvis man har afinstalleret et program men rester ikke vil krepere tror jeg ikke Revo kan gøre noget.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 05-02-09 18:56

luffeA
tak for svaret
kender du så et program der kan rydde op i alle stumper efter de mest modvillige programmer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-09 01:16

Nej.

Hvis et program jeg skal bruge ikke vil lade sig geninstallere får harddisken kniven.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 06-02-09 08:28

luffe A
Du skriver at de fleste programmer mangler en ordentlig UNINSTALLER- her i dit sidste indlæg skiver du geninstallere ??? det forstår jeg ikke helt.
Hvad betyder " får harddisken kniven " får den en hammer -det lyder som en noget drastisk løsning for for mig !!!

Kommentar
Fra : CPHDK

Dato : 06-02-09 12:11

Hejsa igen, jeg har fundet denne side som måske kan hjælpe dig, her er en god gennemgang af diverse sikkerheds programmer.:

http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html

Mvh Anders

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 06-02-09 16:22

Dr Delete....den tager alle rester af hvadsomhelst...og den er gratis!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-09 16:25

Igen spilder en masse velmenene brugere tiden på en spørger der ikke deltager aktivt i tråden

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 06-02-09 17:00

Nu kunne det jo også være, at den stakkels spørger bliver helet forvirret af alle de input der kommer i tråden – og måske også lidt rundtosset over hele debattens drejning … det ville jeg være blevet hvis jeg havde været nu bruger…

Så jeg kan godt forstå hvis ophavsmanden er gået i flyverskjul…

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-09 17:05

yeaaaaaaah mig bekendt flyver ænder - også i flyverskjul *G*... rigtig fornuftigt faktisk

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-09 17:06

Det syntes jeg ikke er nogen undskyldning. Så må man gå ind og sige fra, hvis det bliver for meget. Men det er måske bare mig der syntes det er almindelig høflighed at deltage i sine egne spørgsmål