/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
D-drev
Fra : Dumstrei
Vist : 642 gange
50 point
Dato : 04-02-09 20:03

Hej.
Jeg har installeret et nyt vista på min bærbar og jeg kan nu se at jeg ikke har adgang til mit d-drev. Hvor kan jeg få adgang til det igen. Please, hjælp mig..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-09 20:07

Og HVAD er dit D-drev så for en "fyr"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-09 20:28

Ja det var et godt spørgsmål.
Dit D-drev kan jo både være et ekstra fysisk drev, eller det kan være en partion på dit C-drev!
Så det er en OMMER

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 04-02-09 21:30

øhh jeg er ikke lige den store computernørd, hvor finder jeg ud af hvad for et drev det er..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-09 21:36

Da du har haft det tidligere må du da vide hvad det var for et

Hvad KALDER du D

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-09 21:39

D er ikke til at C det hvis man ikke lige ved det!

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 04-02-09 22:19

Hvad brugte du tidligere D drevet til, er det en partion på HD'en eller er det DVD drevet. du kan evt gå ind i kontrolpanel - system og vedligeholdelse - administration - computeradministration - diskhåndtering.
hvis du kan se disken her, så kan det være at den bare skal reformateres, det kan også være at du i forbindelse med at du installerede Vista, er kommet til at om partionere harddisken, så Vista har hele C drevet, endelig kan der være at der er problemer med dit DVD drev, hvis det er det der er drev D, selv om jeg tvivler, da du jo har brugt den til install. af Vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-09 01:54

Klik på start flaget på din Vista computer, gå lidt til højre og op, klik på Computer, der kan du se om D er en del af harddisken, du kan også klikke på start flaget og i den nederste linje, søge linjen skrive: enhedshåndtering, og klikke Enter, derinde kan du se om D er et CD eller DVD drev, du skal have fundet ud af hvad D er for en størrelse, før nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-02-09 13:03

Citat
eller det kan være en partion på dit C-drev!

Er det ikke også en OMMER ;)

Eftersom de fleste bærbare kommer med en enkelt harddisk så er det jo nok enten en partition på system disken eller et cd-rom drev. Jeg er lidt bange for at kusk har ret og du er kommet til at slette D drevet da du installered vista, men nu skal jeg jo ikke male fanden på æggen før vi har fået alle fakta.

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 05-02-09 17:04

Citat
Hvad brugte du tidligere D drevet til, er det en partion på HD'en eller er det DVD drevet. du kan evt gå ind i kontrolpanel - system og vedligeholdelse - administration - computeradministration - diskhåndtering.
hvis du kan se disken her, så kan det være at den bare skal reformateres, det kan også være at du i forbindelse med at du installerede Vista, er kommet til at om partionere harddisken, så Vista har hele C drevet, endelig kan der være at der er problemer med dit DVD drev, hvis det er det der er drev D, selv om jeg tvivler, da du jo har brugt den til install. af Vista

Øhh jeg kan godt se D-drevet inde på Computeradministration og der står således : Diskenhed : ACER (D:) Status : I orden (System, Aktiv, Primær partition)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-09 17:20

Hvad er så problemet ?????

Kommentar
Fra : Dumstrei

Dato : 05-02-09 17:28

men jeg kan ikke ligge ting derind.. der står jeg ikke har nogen adgang..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-09 17:32

Du skal da heller ikke lægge noget der - det er din RECOVERY....

Så fingrene væk....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-09 01:01

Som Refi den partion bør du ikke bruge, du kan lade Acer eRecovery Management sikkerheds kopiere din computer, den bruger drev D at gemme på, og du bør ikke have andet end disse sikkerheds kopier på drevet, den dag (ikke hvis, men når) Windows ikke kan mere, så kan du bruge partionen, men ikke hvis du har enten slettet den, eller fyldt den op med diverse filer

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 06-02-09 09:41

Lyt til Refi, det eneste Acer opfordre til med D drevet er at man brænder et sikkerheds kopi ud når man tager PCen i brug.