/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bærbar
Fra : miss_viking2000
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 04-02-09 10:18

har fået en ældre bærbar, toshiba satellite, 1620cds, 475 MHz AMD K6 2+ processor med 3D Now Teknologi, 12.1 skærm, 4,3 GB S.M.A.R.T harddisk, diskettedrev og cd rom integreret i, ATI Rage LT Pro grafikkontroller, 4 MB video hukommelse, kraftig bass enhanced lydsystem, indbygget 56 Kbps V.90 modem, win 98,
alle siger det er en god og solid maskine, men den er jo ikke stor, så kan man opgradere sådan en maskine, og evt hvordan. Er ikke det store geni, så skriv endelig så jeg kan forstå det, griner

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-02-09 10:21

Kun ram og hdd størrelse, kan opgrederes, men er næppe økonomisk forsvarlig.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-02-09 10:22

Mildt sagt.
Hmmm det er godt nok en ældre model.
Jo du kan godt få enkelte ting opgraderet - MEN det kan på ingen måde svare sig.
Reelt set er det bundkortet du skal skifte for at det bliver mærkbart - og det er simpelthen for dyrt mm i forhold til at købe en ny - hvilket du får inkl. garanti - service programmer mm

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-02-09 10:23

pegue->> Man skifter ikke bare sådan bundkort i en bærbar.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-02-09 10:24

nej ikke bare.
Det var en forklaring af - hvis det var grafikkort mm hun ville have opgraderet - så var det et bundkort skift - som på ingen måde kan betale sig!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-02-09 10:26

Desuden ville det være umuligt, at finde et bundbræt til en gammel labtop som denne.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-02-09 10:26

Hvis jeg var dig ville jeg ikke spilde tid på det. Som regel så bliver det bare mere besværligt og dyrer at lave det end det er at købe en ny.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 04-02-09 10:28

Jeg har en mage til og har lagt Windows ME ind i stedet for Win 98.
Men det er ikke lykkedes for mig at få lidt fart i maskinen.
Den går fint på nettet med en PMCIA trådløs adapter.
Og min trådløse Logitech via mini USB kører også af sig selv.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-02-09 10:31

peet49 --> Du er da imponerende bedrevidende i alting. men skulle du ikke få læseundervisning inden du skriver svar til andre:

Citat
Jo du kan godt få enkelte ting opgraderet - MEN det kan på ingen måde svare sig.
Reelt set er det bundkortet du skal skifte for at det bliver mærkbart - og det er simpelthen for dyrt mm i forhold til at købe en ny - hvilket du får inkl. garanti - service programmer mm

Står der ikke reelt at der er noget der kan opgraderes - ??? RAM & HD ??
For at det bliver mærkbart - er det et væsentlig forbedring af bundkortet der skal til. Du vil da ikke påstå at der ikke kan findes et bundkort der passer.
MEN JEG SIGER JO - AT DET PÅ INGEN MÅDE KAN BETALE SIG - Så hvor er det at det ikke passer ???? ?

Du har simpelthen for travlt med at nedgøre andres kommantarer end at tænke dig om i stedet for og læse hvad der reelt står.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-09 10:44

Glemte lige at der er lagt 128 MB mere RAM i, så den er oppe på hele 160 MB.

Ps. Har du de to disketter som hører til win 98 installations CD'erne.

Godkendelse af svar
Fra : miss_viking2000

Dato : 04-02-09 10:44

Tak for svaret Eyvind.