/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mmicrosoft Outlook
Fra : Goliath
Vist : 976 gange
500 point
Dato : 04-02-09 08:58

Hej med jer igen.
Jeg ville være glad for hvis i kunne hjælpe mig med hvordan man for sine mail adresser fra sin outlook til en diskette på mit A-drev.

MVH: Gooliath.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 04-02-09 09:00

Åbn for stifinderen og lad Outlook og Stifinder stå ved siden af hinanden. Derefter træk og slip...

Det synes jeg er nemmest. Man kan selvfølgelig eksportere, men har endnu ikke sat mig ind idet, da det andet er lige så nemt

Moltov

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 04-02-09 09:04

Outlook mails ligger som en database fil ved navn outlook.pst (med mindre du har omdøbt den, den hedder i hvert fald noget med .pst)

Den ligger typisk i folderen C:\Documents and Settings\user_id\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Men du kan jo søge efter den hvis den skulle ligge et andet sted. Det er bare at flytte den - men den er nok større end en diskette... Jeg vil foreslå en flash disk hvis det er fordi du vil lave en backup. Eller brænde en CD. Du kan altid flytte den tilbage igen. Husk: Hvis du fjerner den kan du ikke læse dine gamle mails i Outlook. Og den lave så en ny outlook.pst. Så hold lige øje med hvad der er hvad når du flytter rundt på dem!

Her er en beskrivelse på hvordan du kan lave en backup:

http://www.sitedeveloper.ws/tutorials/outlook.htm

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 09:28

Hej Moltov.
Jeg er ikke lige helt med på hvad du mener. Jeg har prøvet at åbne outlook filen på stifinder og for mig ser det ikke ud som noget jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-09 09:29

Så vidt jeg ser, er det kun adresser du er interesseret i:

Citat
Jeg ville være glad for hvis i kunne hjælpe mig med hvordan man for sine mail adresser fra sin outlook til en diskette på mit A-drev.

Det gør du via Export af dine adresser.

Her kan du exportere dine kontakter til forskellige formater, f.eks. som Excel.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 09:30

Hej med jer. jeg smutter lige nu for jeg skal på arbejde.
Vi snakkes sener.
Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-02-09 10:08

Hvis det er selve mail adressen du vil have altså konto'en så tror jeg faktisk ikke du kan inde fra outlook den har desværre ikke sådan en fin funktion som i outlook express hvor man kan exportere sin konto.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-09 10:13

I Outlook 2000 hedder det kontaktpersoner, og de kan sagtens exporteres.

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 500 point
Dato : 04-02-09 10:25

Hej igen

du åbner for stifinderen, og har så aktiveret drev a (Så du kan se indholdet af disketten) Derefter har du jo også Outlook åbnet.

Sørg for at både stifinderen og outlook ikke er i "maksimeret" tilstand. Derved kan du have begge programmer lige ved siden af hinaden.

Derefter kan du bare klikke på en mail "eller alle via <ctrl> og <a> - eller enkeltvise via <ctrl> og klik)"

Hold museknappen nede og træk så mailen over til diskettedrevet. Slip så tasten og mailen er nu kopieret over på diskette.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 16:14

Hej igen allesammen.
IBM760 Jeg har prøvet at gøre som du siger,men der sker ikke en sk..

Hilsen Goliath

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-09 16:25

Citat
IBM760 Jeg har prøvet at gøre som du siger,men der sker ikke en sk..

Hvad mener du med, at der ikke sker noget?
1: Kunne du finde punktet "Importer og ekporter"
2: Valgt "Eksporter til en fil" + næste
3: Har du så f.eks. valgt "Microsoft Excel" + næste
4: Valgt "Kontaktpersoner" + næste
5: Og så angivet hvor du vil gemme oplysningerne + filnavn + næste
6: Og trykket "Udfør"
så burde den eksportere til filen.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 18:04

hej ingen.IBM760. Jo det kan jeg godt,men når jeg gør det, kommer den frem med at jeg oprette en privat mappe med adgangskode, og når jeg gør det kan jeg ikke få den frem igen.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 18:08

Jeg smutter lige et stykke tid
Goliath

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-09 18:15

Hvad mener du med:
Citat
privat mappe med adgangskode, og når jeg gør det kan jeg ikke få den frem igen.

Gemmer du ikke bare filen på dit A-drev eller på din harddisk?

Hvilket operativsystem benytter du XP eller Vista og hvilken udgave af Office / Outlook har du 2000, 2003 eller 2007.

Og hvlken fil-typer gemmer du oplysningerne i : Excel, Access eller andet?

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 04-02-09 20:01

Molotov forslag kan bruges, men den giver en fil pr kontaktperson. Altså mange kontaktpersoner = mange filer. Men er god, hvis du f. eks. skal plukke enkelte adresse ud og sende teller overføre til anden PC, da filener får navn efter personerneoverlevere enkeltadresser til andre.
Forslaget fra IBM 760 virker mere rationelt og giver kun en enkelt fil. til gengæld skal den senere importeres for at kunne bruges, men det er da ikke så svært.

Det hele sker som IBM 760 siger via menuen filer, exporter/importer og vælg exporter til en og så vælger du privatmappefil (pst). Så skal du vælge hvilken mappe i Outlook du vil eksportere og det er kontaktpersoner i dit tilfælde. På næste skærmbillede bestmmer du hvor filen skal gemmes og derefter navngiver du filen.

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 20:56

Hej Jorgen_ros.
Det er rigtig nok at man kan lave det på den måde,men det er sgu da meget besværlig, feks i incredimail opier du bare og sætter dem ind på a{drev så er den ude af verden,og samme vej tilbage

Kommentar
Fra : Goliath

Dato : 04-02-09 21:05

Hej med jer jeg går i seng nu vi snakkes sammen i morgen. Hilsen Goliath.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-02-09 18:09

Du bestemmer da selv hvordan du vil gøre det.

Men hvis du kan klare dig med en diskette, så er dit problem nok ikke ret stort.

Det kan ikke blive ret meget lettere end foreslået af moltov og er egentlig ikke forskelligt for det du selv siger kl. 20:56.

Jeg prøver at forklare fremgangsmåden på en anden måde, hvor ordet kopier indgår.
Du åbner kontaktpersoner i Microsoft Outlook. Du klikker på en vilkårlig kontaktperson. Trykker derefter tastekombinationen CTLR-a. Derved markeres alle dinne kontakpersoner i denne mappe. Så går du op i menuen, der hedder REDIGER og vælger menupunktet kopier (der var den). Så tar du fat i stifinder og peger på dit A:drev og højreklikker og vælger SÆT IND eller bruger taste kombinationen CTLR-v.
Men det er nu nemmere at gøre som først foreslået - trække dine kontaktpersoner over på dit A:drev

Håber du er udsovet.

Godkendelse af svar
Fra : Goliath

Dato : 05-02-09 20:47

Tak for svaret moltov.

Og så vil jeg sige tak til jer alle der har prøvet at banke det ind i mit lille hovede.