/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Livrente
Fra : knt9347
Vist : 922 gange
200 point
Dato : 03-02-09 21:22

Enke arver livrente der ophører efter 15 år. Spørgsmål: Er en livrente kun gældende 15 år
ved arv ?

Kommentar
Fra : themis

Dato : 03-02-09 21:41

En livrente bortfalder pr definition ved den forsikredes død

Hvis enken får udbetalt ydelser, er der tale om en overlevelsesrente.

Denne er normalt livsvarig, så det er noget usædvanligt, hvis du kun gælder i 15 år

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-02-09 21:42

Det fremgår af policen - ofte er det kun i 10 år.

Se: http://www.penge.dk/cm/1.750

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 210 point
Dato : 03-02-09 21:43

Udbetalingerne på din livrente stopper, når du dør, men du kan tegne en garanti, så udbetalingerne fortsætter til eksempelvis din ægtefælle.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-09 23:43

Jeg får livrente efter min mand og den gælder resten af mit liv.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-02-09 11:06

Detsværre, så er det MEGET OFTE sådan, at folk ikke rigtig er klar over hvad det er for "livsforsikringer" de har tegnet. Jeg kan ikke huske hvor mage forskellige typer der er i dag - og så kan de kombineres, så det giver uendeligt mange muligheder.

Skal du have info om din livsforsikring, så læs policen igennem og når du ikke har forstået teksten, så kontakt forsikringsselskabet, og lad dem forklare sammenhænget.

Det er ofte selskabet/assurandøren, "der har bestemt" hvad du skulle have, da du nok ikke selv har været klar over dine behov nu - eller 30 år ude i fremtiden, derfor er det svært - og efterfølgende også nogle gange for sent!

Godkendelse af svar
Fra : knt9347

Dato : 08-02-09 15:56

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-09 16:02

Selv tak.