/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bbyg er forgældet
Fra : axel001
Vist : 592 gange
20 point
Dato : 03-02-09 21:10

Skattecenter Høje Taastrup har i deceber 2008 fortaget udlæg hos BByg - Ben Building Company - der er ejet af Dimitar Nikolov, idet Bbyg skylder mere end 150 000 kr i skat og moms. Der er tale om et filial af et bulgarsk byggefirma som har fået mange dårlige anmeldser (se www.anmeld-haandvaerker.dk).
Er det risikabelt at bruge dette firma til store og små byggeprojekter? Hvad kan der ske?
Hilsen fra Axel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-09 21:17

Du har da vist selv svaret på dit spørgsmål - ja det ser risikabelt ud.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-02-09 21:32

Du risikerer at have investeres xxxxxxx tusinde/hundretusinde kroner, og så pludselig stå med et halvfærdig hus eller projekt, som du aldrig får pengene tilbage for. For at få projektet færdigt skal du betale det hele en gang til.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 03-02-09 21:32

Så fingrene væk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-02-09 00:48

Jeps, glem det firma.
Der kan blive underskrevet kontrakt, kørt lidt materialer ud og lavet lidt arbejde, firmaet bliver så erklæret konkurs, ejeren går under jorden måske inden konkursen eller stifter et nyt firma hvis han ikke bliver erklæret personligt konkurs, og dem der har penge i klemme i hans tidligere firma kan intet gøre.

Mange byggetomter og halvfærdige arbejder der står i årevis vidner om denne fremgangsmåde.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-02-09 05:45

Du har fået glimrende svar, så jeg har ikke noget at tilføje til det.

Men når man kigger på http://www.anmeld-haandvaerker.dk er det sjovt, at der er to ret negative anmeldelser af selve arbejdets udførelse, mens Bente Karnov fra Søborg er helt tilfreds med alting.

Hun kan selvfølgelig have været heldig, eller ukritisk, eller også findes hun ikke? Et kig på de gule sider finder ingen Bente Karnov i Dk overhovedet, og ingen Karnov i Søborg

Og så er det jeg begynder at tænke på, om der er nogen form for kontrol med hvem der lægger anmeldelser på hjemmesiden og om firmaerne selv kan gøre det ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-09 09:40

vagnr - ja det er også tit min tanke omkring forskellige negative / positive anmeldelser.

Men filial af et Bulgarsk firma ville jeg nok aldrig bruge alligevel.
Jeg er selv håndværker og foretrækker nogen jeg kan snakke med..................på Dansk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-02-09 18:47

Falske anbefalinger i annoncer har været brugt så længe jeg kan huske.

De østeuropæiske håndværkere skulle efter sigende være dygtige nok, men deres chefer er luskede.

Kommentar
Fra : Koluda_Byg

Dato : 28-02-09 12:53

Anmeldhåndværker har valgt at slette deres profil, så evt. fremtidige kunder ikke bliver advaret mod dette firma.

Totalt uproffesionelt af anmeldhåndværker...!

Heldigvis dukker deres dårligt omtalt hurtigt op på goggle når Bbyg søges.

Men det er ALTID en god ide at goggle firmaets navn og tjekke deres referencer INDEN man hyrer en håndværker til at udføre noget arbejde.

Dette gælder også danske håndværkere, men specielt med udenlandske firmaer er der de rigtigt mange der ikke er tilfredse med det arbejde de får udført.

www.vavirk.dk og www.trustpilot.dk

Kan også bruges til at tjekke et firma op med.