/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
ALTERNATIV shampoo?
Fra : Junkboxs
Vist : 1876 gange
50 point
Dato : 03-02-09 17:50

ALTERNATIV til shampoo.
Nu har jeg prøvet at lede databasen igennem uden hel.
Er der nogen som har nogle gode råd til hvordan man kan få renset sit hår under vask, uden købe-shampoo, men på en naturlig måde der ikke skader håret?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-09 18:03

Nej, men bruger du ZP11 er du tæt på...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-02-09 18:04

http://www.urtegaarden.dk/404---Fejl-2371.aspx?ProductID=PROD543

HVAD MED AT LAVE DET SELV.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-02-09 18:04

uden shampo ?

er du helt normal

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 03-02-09 18:06

hvis du ikke vasker din krop bliver du mere og mere snavset. det samme gør hovedbunden. så vand og sæbe er ikke at foragte. og hvem siger, at det er mere naturligt at putte pulver i håret, som man gjorde i 60´erne og 70´erne og gik rundt med gråt hår

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-02-09 18:23

Du kan jo prøve Rasul .... jeg kender det ikke og har ikke lyst til at prøve

http://butikgozo.dk/product.asp?product=117

Citat
Ved hårvask har du brug for en tilvænningsperiode, for at slippe af med det overflødige sedum (fedt). Når håret bliver vasket i almindelig sæbe affedtes hovedbunden, som derefter producerer mere sedum for at beskytte sig selv. Det giver mere fedtet hår.
Rasul affedter ikke.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-09 19:00

Ak ja . Der er meget vrøvl om "grønne" produkter, som man prøver at prakke troskyldige mennesker på.

Hvis din hovedbund affedtes for meget af almindelig shampo skal du bruge en til sart / prtmanentet hår.
Hårshampo er i øvrigt ikke baseret på almindelig sæbe, for det alkaliske sæbe har håret ikke godt af.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-02-09 21:23

Hvis det skal være optimalt, skal du ikke have haft vasket siden, du blev født!

Så kunne du have nøjedes med vand - men dét er for sent nu - bordet fanger!

Hanne

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 03-02-09 22:30

Jeg tror nu heller ikke at du kommer uden om shampoo i længden, hvis du altså ikke vil være uhygiejnisk... men det siges (mange steder) at rå æggeblomme har en god påvirkning til håret, og at levende ølgær skulle være særdeles godt. Så, hvis du selv brygger øl skal du prøve at vaske håret i bundfaldet... (feks. stort indhold af b-vitaminer, som er rigtig godt for håret (så vidt jeg husker))

Held og lykke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-09 00:06

Hår er døde celler, som absolut hverken optager eller har nogen nytte af vitaminer.
Enste levende er dannelseszonen i "roden" den har ikke fordøjelde og optager kun vitaminer fra blodet, og ikke udefra. Vitaminer i hårbehandlingsmidler er fup.

Hvis ølgær skulle hjælpe, skal det spises.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-02-09 01:26

Øl er kun til indvortes brug

Æggeblomme til hårvask er blevet brugt i århundreder, jeg prøvede det selv en enkelt gang for et par år siden med et godt resultat.

Nogen kan måske huske sidst i 50`erne da æggeshampoo fik en kraftig opgang, en skøn forandring da vi unger hylede over det krasse shampoo der inden da var på markedet.

Godkendelse af svar
Fra : Junkboxs

Dato : 09-02-09 14:54

Tak for svaret transor.