/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HDD
Fra : kj
Vist : 667 gange
200 point
Dato : 03-02-09 14:33

Hvilke gratisprogrammer kan sammensmelte 2 partitions på en HD uden datatab, altså i stil med Partiton magic. Min version er bar for gammel til NTFS

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-09 15:42

Prøv at se her:
http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=19108

Tror det kan klare det

mvh klaudi

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-02-09 17:03

brug insert, det er et linux værktøj og er super smart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-09 17:35

Nemlig Klaudi vil lige tilføje at adressen til guiden, ikke er den i tippet, guiden er her: http://peecee.dk/upload/view/151336 Gparted kan med få klik, både udvide og krympe partioner

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-02-09 18:06

Hvad hvis begge partitioner indeholder noget der skal gemmes, så kan man vel først sammensmelte de to partitioner når dataerne på den ene er kopieret over på den anden og så bruge gparted eller hvad o.v.n. ???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-09 18:35

Gparted vil protestere hvis et drev krympes mere end den ledige plads på partionen, og en sikkerheds kopi af diverse filer på den harddisk kan absolut anbefales (men det er en fejl 40 hvis der sker noget med data)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-09 18:39

Citat
Hvilke gratisprogrammer kan sammensmelte 2 partitions på en HD uden datatab
den ene partion skal slettes først, så de data som er på den partion som skal slettes, skal selvfølgelig flyttes/kopieres først, og gerne over på et ekstern medie hvis ikke den ene bliver helt slettet, så vil der stadig være to partioner

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 03-02-09 22:15

med insert er det som "drag 'n' drop", du trækker den ene partition henover den anden og wupti..... så har man kun en partition.

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 18-03-09 11:53

Tak for svaret webnoob.