/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
"Skærmdriveren stoppede...."
Fra : BilalKinali
Vist : 3725 gange
346 point
Dato : 03-02-09 13:58

Hej, den har nok været oppe før, men jeg kan ikke finde løsningen til problemet.

Jeg har.

1.8 Athlon x2
3 GB
Radeon 2400
Vista

Har prøvet at opdatere til nyeste driver.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 03-02-09 13:59

"Skærmdriveren stoppede med at fungere, og er genoprettet"

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-02-09 16:04

Hvad fanden snakker du om...
skærmdriveren stoppede med at fungere, og er genoprettet.....

Sætningen giver jo ik mening.

Prøv og forklarer lidt mere om dit problem.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 03-02-09 16:16

snak ordenlig.

hvis jeg spiller på min bærbar, crasher den lige pludselig, og kommer med "Skærmdriveren atikmdag stoppede med at fungere, og er genoprettet"

Hvis du ikke kender til det, er det ikk min skyld

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-02-09 18:08

Citat
Hvad fanden snakker du om...

- typisk VespaSvinet...

BilaKinali, jeg tror at spillet er for "tungt" til din bærbare. Skærmdriveren kan simpelthen ikke følge med.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 03-02-09 18:16

det sker også når jeg ser fuldskærm videoer fra youtube.

når jeg søger efter atikmdag på google, kan jeg se mange andre også har problemet, men der er ikke rigtig nogen officielle løsninger fra ATI/Nvidia :(

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-09 19:23

Har du set dette:

http://www.driverheaven.net/vista-radeon-display-drivers/133188-vista-7-3-display-driver-atikmdag-stopped-responding-error.html#post1044609

Citat
Not sure if this will help anyone else, but I was getting all the same errors as well.
Did a fresh instal of vista, installed the 7.3's, then installed the 7.3 hotfix, still got the ATIKMDAG error in all games.

Noticed it only happened when the system/driver was trying to change the fan speed on my x1900xtx when the GPU temp started to rise.

Installed ATI tool 027 beta and used it to set just the fan speed on the card to 100% and I haven't had a problem since.

ATI Tool finder du her:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Video-Tweak/ATITool.shtml

mvh klaudi

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 03-02-09 21:00

har hentet det, kan dog ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-09 21:52

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-02-09 22:05

Jamen så er løsningen nok at du køber en ny og stærkere bærbar, så får du ikke problemer.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 04-02-09 00:11

har lige købt den, og det skete også på den anden.

har lige lagt mærke til, at det ikke sker når den er sat til strøm. Kun på batteri, selvom den er på høj ydeevne.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-02-09 19:16

det er vist et Vista problem for jeg får også af og til samme melding.
Eller det er driver og Vista der ikke kan sammen som man oplevede med Windows Me og 98

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 04-02-09 19:17

Tilføjelse mit grafikkort er dog Gforce

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 04-02-09 20:04

ja, men andre har også fejl, selvom det er nvidia. træls at man stadigvæk får problemer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-09 23:27

Er løsningen så ikke at du har den til strøm hver eneste gang du spiller? Det er ikke dyrt at få fat i en forlængerledning.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 04-02-09 23:32

bruger den da også uden ledning. Det er en bærbar =/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-02-09 14:47

De spil du spiller er for meget til det batteri du har i din bærbare, ellers vil den ikke lige pludselig stoppe med en advarsel. Jamen er løsningen så ikke at sætte en strømledning i? Så stopper spillene ikke.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 06-02-09 17:57

det jo ikk en løsning som sådan. Det nu også ligemeget, i bliver jo ved. .

Kommentar
Fra : WebCrawler

Dato : 19-02-09 14:56

Jeg tror at måske det er noget strøm problem. prøv og ned-clock din grafikkorts ting, indei Nvidia control center (mener jeg det hedder).

ellers start op i fejlsikret tilstand, slet alt Nvidia driver også mappen (hvis tilføj/fjern) Ikke gør det automatisk. og hent nyeste driver til dit kort, fra nvidia.com

kan være din strømforsyner i bærbaren ikk levere nok power, til og ku holde din bærbar stabil i spil/fulds screen hvor den ska yde..

Annuller spørgsmålet
Fra : BilalKinali

Dato : 12-03-09 17:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål