/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Scriptfiler under Windows
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 05-03-01 16:47

Jeg mener at jeg et eller andet sted har set at man kan kører scriptfiler i Windows 9x. Og der findes da også noget som hedder Windows Scripting Host. Men hver gang jeg søger efter informationer om denne handler det alt sammen om login-script i forbindelse mod opkald via modem. Men de scriptfiler som jeg ønsker at køre handler om nogle helt andre ting end modem og netværk, og jeg mener også at have set at dette udmærket skulle kunne lade sig gøre.

Det som jeg primært har forestillet mig, og som jeg også mener at have set et sted, er noget i retningen af Vbscript eller lign. direkte under windows. Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg finder informationer om hvordan man gør?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-03-01 19:30

Du kan med Scripting Host installeret bruge næste alt hvad du kan finde på i
et VB script

Det er også det samme man bruger til ASP på webet

http://www.allstuff.dk/

"Soren_Steen_Nielsen" <Soren_Steen_Nielsen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:rxOo6.5563$XX2.119802@twister.sunsite.dk...
> Jeg mener at jeg et eller andet sted har set at man kan kører scriptfiler
i Windows 9x. Og der findes da også noget som hedder Windows Scripting Host.
Men hver gang jeg søger efter informationer om denne handler det alt sammen
om login-script i forbindelse mod opkald via modem. Men de scriptfiler som
jeg ønsker at køre handler om nogle helt andre ting end modem og netværk, og
jeg mener også at have set at dette udmærket skulle kunne lade sig gøre.
>
> Det som jeg primært har forestillet mig, og som jeg også mener at have set
et sted, er noget i retningen af Vbscript eller lign. direkte under windows.
Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg finder informationer om
hvordan man gør?
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 05-03-01 21:16

Prøv denne adresse, der står en masse om hvordan du køre scripts fra win2000 eller win95.

Gandalf.

Accepteret svar
Fra : gandalf

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-01 09:28
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-03-01 00:46

Du kan finde officielle informationer om Windows Script Host her:

http://msdn.microsoft.com/scripting

Mvh
Casper

"Jan Damkjær Dahl" <jpd@post12.tele.dk> wrote in message
news:980lts$fmn$1@news.inet.tele.dk...
> Du kan med Scripting Host installeret bruge næste alt hvad du kan finde på
i
> et VB script
>
> Det er også det samme man bruger til ASP på webet
>
> http://www.allstuff.dk/
>
> "Soren_Steen_Nielsen" <Soren_Steen_Nielsen.news@kandu.dk> skrev i en
> meddelelse news:rxOo6.5563$XX2.119802@twister.sunsite.dk...
> > Jeg mener at jeg et eller andet sted har set at man kan kører
scriptfiler
> i Windows 9x. Og der findes da også noget som hedder Windows Scripting
Host.
> Men hver gang jeg søger efter informationer om denne handler det alt
sammen
> om login-script i forbindelse mod opkald via modem. Men de scriptfiler som
> jeg ønsker at køre handler om nogle helt andre ting end modem og netværk,
og
> jeg mener også at have set at dette udmærket skulle kunne lade sig gøre.
> >
> > Det som jeg primært har forestillet mig, og som jeg også mener at have
set
> et sted, er noget i retningen af Vbscript eller lign. direkte under
windows.
> Kan nogen hjælpe mig med at finde ud af hvor jeg finder informationer om
> hvordan man gør?
> >
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Godkendelse af svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 06-03-01 10:49

Tak for svaret gandalf.

Det var lige det jeg søgte

Med venlig hilsen
Søren Nielsen