/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Klinke og trægulv kombination
Fra : stumbi
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 03-02-09 10:08

Hej

Vi har tænkt os at lave et køkken-alrum. Vi kunne godt tænke os at have klinker ved køkken delen,
altså foran køkken elementerne. I resten af rummet skulle der så være trægulv.

Har nogen erfaring med dette, evt kender nogen gulvforhandlere der tilbyder disse muligheder.

Vi havde forestillet os at adskillelsen mellem belægningerne skulle være en tynd stålprofil.

mvh
Sten

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-02-09 10:19

Med mindre di fjerner trægulvet, og støber nedenunder, tror jeg ikke klinkerne bliver liggende uden at knække. Jeg har selv lagt klinker i stuen foran en stor hæve-skydedør, jeg fjernede en meter af trægulvet, murede op for at understøtte resten det, lagde leganødder ned og støbte, og støbte også et varmekabel ind, og så klinker ovenpå.

Kommentar
Fra : stumbi

Dato : 03-02-09 10:40

Hej Kj

Vi havde også tænkt os at fjerne de gamle træplanker og støbe helt nyt gulv. Netop på grund af at
vi har hørt at det ikke er så godt med klinker på et plankegulv. Hvis det viser sig ikke at være nødvendigt så lægger vi selvfølgelig ny belægning på det eksiterende plankegulv.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 03-02-09 10:50

Kommer an på hvor i landet du bor.
I Viborg området er der en virksomhed "http://www.kimsfliser-pejse.dk/"
De sælger både trægulve, og klinker.

Hvis jeres underlag til klinkerne er i orden, så kan jeg ikke se noget problem i den måde i vil lave overgange på, altså med en stål/alu profil. Det er den helt rigtige måde at gøre det på, for så kan du have xx milimeter luft imellem trægulvet (som vil bevæge sig) og klinkerne.

Har i overvejet at det er en rigtig rart at have gulvvarme under klinker. Det koster ikke ret meget ekstra at installere, når man alligevel har gulvet oppe, og evt. skal støbe.

Godkendelse af svar
Fra : stumbi

Dato : 09-02-09 10:32

Tak for svaret thulin.