/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
økonomisk hjælp til jobsøgning
Fra : sofla
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 02-02-09 19:35

Hejsa
Min søn vil gerne søge job på Sjælland (bor på Bornholm)
er der nogen der ved om han kan få en eller anden form for økonomisk støttetil dette projekt.
han er 20 år. ????
hilsen sofla

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-02-09 19:52

Dit spørgsmål lyder mest som om at der søges støtte til rejsehjemmel til en jobsamtale.

Den del skal vist selv kontanthjælpsmodtagere selv udtage af støtten.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 02-02-09 20:06

Han kan sikkert få bolig tilskud fra hans gamle kommune til bolig udgifter i den ne kommune hvis han kan dokumentere at han er flyttet for at få arbejde det nye sted. Men ellers tror jeg ikke der er hjælp at hente. Pengene skal iøvrigt betales tilbage.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-09 20:43

Hmm. Jeg tror kun han får hjælp til flytning, hvis han rent faktisk HAR arbejde.

Til selve jobsøgningen??? Mener du frimærker?

Helt ærligt, den slags må man selv betale.

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 02-02-09 21:43

Okay så.... det var jo bare et spørgsmål !!!!

Tænkte bare der måske var en mulighed når alle andre er udtømt.... Sorry )

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 02-02-09 22:23

jeg tror i virkeligheden du skal ringe til Skat, hvis der er noget at hente , er det som fradrag.

Kommentar
Fra : fhd6886

Dato : 02-02-09 22:50

Man skal selv betale alle udgifter til jobsøgning ud af de få penge, som man får i kontanthjælp.
Det er de færreste, der kan finde plads i sådan et budget til rejseudgifter til jobsamtaler, der ligger fjernt fra ens egen bopæl, selvom man har pligt til det. Det er en ond cirkel at komme ind i. Jeg tror, at det eneste, som du kan råde ham til, er at blive ved med søge i nærheden af sin bopæl, selvom det kan tage tid. Held & lykke.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-02-09 23:19

Hvad er det lige præcis, han gerne vil habe tilskud til?

Rejser?
Brevpapir?
Bopæl?

Prøv at specificer det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-09 03:51

I en sådan situation kan det være held i uheld at man ikke altid bliver indkaldt til jobsamtale efter at have sendt en skriftlig ansøgning.

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-09 08:28

Der kan ansøges om enkeltydelser hos bopælskommunen.
Her er et link i Borger.dk, hvor man kan downloade et ansøgningsskema til det man vil søge om.Tryk på den grønne knap for at hente ansøgningsskema, her:

https://www.borger.dk/selvbetjening/sider/fakta.aspx?sbid=8683

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 03-02-09 13:26

Nogle virksomheder betaler transporten, men det er naturligvis ikke alle. De der gør, gør som regel selv opmærksom på det.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-02-09 13:45

Jeg synes bare stadig vi mangler et svar på, hvad det egentlig er, din søn gerne vil have tilskud til.

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 03-02-09 18:18

Tak for svaret amandaKanDu.