/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Samsung Fladskærm "Glasskærm"?
Fra : myg
Vist : 1462 gange
100 point
Dato : 02-02-09 17:39

Samsung LE40A686M1 Full HD LCD TV eller lign.

Jeg er ved at købe fladskærm, og ville sådan set gerne have en Samsung, men er deres modeller med glasskærme lige så ømfindtlige overfor lysspejlinger fra rummet som de gamle skærme er ? Jeg kunne se spejlinger fra lysstofrør i en forretning.

Det skal være Full HD - 100 Hz - 40"

Mit alternativ er Sony KDL-40W4500 som er noget dyrere, men har den alm. matte fladskærm.

Er der nogen, der har erfaringer, der kan kaste lys over denne problematik ?

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 02-02-09 17:47

lysspejlinger for det meste kun et problem med plasma-skærme

Kommentar
Fra : myg

Dato : 02-02-09 17:52

Siger du hermed, at det ikke er et problem for LCD skærme, uanset at der er en glasplade foran skærmen ???

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 02-02-09 17:56

Ja i det store hele.... Men der er jo heller ikke andre alternativer...
Ellers forhør dig inde på www.flatpanels.dk - der er en masse kloge hoveder derinde.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-02-09 09:26

jeg har kigget på 4500 fordi den er med 100 hz,men make kan du finde den billere i tyskland
http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1146052_-kdl-40z4500-sony.html
er med den nye sony 200 hz - tjæk evt selv samsund via denne side
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v119
og denne i sverige

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-02-09 09:28

dog pas på det er ikke alle 4500 modeller der er med 100 hz,de varieere helt vild og det somme gør samsund med samme nummer - flere hmid,mpeg4 men dog er full hd og alle skærm indstillger ens

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-02-09 09:30

tjæk kursen her
www.valutakurser.dk