/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvor kan jeg anskaffe/købe lovlige mp3-f~
Fra : CamillaD
Vist : 658 gange
60 point
Dato : 29-03-03 08:15

Hej alle!
Jeg har tænkt mig at købe en mobiltelefon, som kan afspille mp3-filer (eller måske bare en bærbar mp3-afspiller), og indtil nu har jeg kunnet konvertere mine cd'er til mp3-filer på min pc'er (hvilket jeg antager er lovligt). MEN de nyeste cd'er jeg har købt (fx. Now That's What I Call Music 3) har desværre kopisikring, så jeg ikke kan gøre det på den måde mere. Spørgsmålet går på: Hvordan kan jeg blive ved med at få de nyeste sange som mp3-filer lovligt?? Kan de købes i musikforretninger som mp3-filer?? Eller andre steder?
På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 29-03-03 15:17

prøv at downloade audiocatalyst med det program kan man konvetere musik fra en cd til computeren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 30-03-03 14:39

Jeg bruger 'CD MP3 Ripper' fra http://www.cd-mp3-ripper.com/ til at konvertere mine CD'er om til MP3 filer.
Du kan hente MP3 filer på nettet med WINMX http://www.winmx.com/ eller Kazaa Lite www.kazaalite.com Husk at det skal være Lite versionen da denne ikke indeholder spy-ware. Vi kan al'tid diskutere om det er lovligt at hente filer fra nettet, men det er jo heller ikke lovligt at optage musik fra radioen (digitalt). De to nævnte down-load programmer bygger på pear to pear princippet.
Hvis du vil hente 'lovlige' kan du finde nogle på Lycos http://music.lycos.com/downloads/

Lykke til med dine MP3 filer
Søren

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 31-03-03 20:11

Hej doomie og Søren.

Tak for svarene! Hvor er det rart, at I gider hjælpe mig! Men jeg tænker stadigvæk på, om ikke jeg kan undgå det med at downloade mp3-filerne, måske fordi jeg ikke føler mig helt sikker ved det endnu.... Kan man ikke købe en mp3-cd, ligesom man kan købe en almindelig cd i en pladebutik?? Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg bruger alligevel penge på cd'er, så kunne jeg vel ligeså godt købe dem som mp3-filer, hvis det var en mulighed...

De sødeste hilsener fra Camilla

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-03 20:31

Hej Camilla

Du skal ikke være 'bange' for at downloade, det eneste du skal passe på, er hvilke programmer du bruger (se min beskrivelse ovenfor). Kazaa Lite er nok den der er lettest at benytte, den er mere eller mindre selvforklarende.

Hvad angår køb af CD'er med MP3 musik, så har jeg aldrig set dette endnu. Jeg tvivler også da der vil gå lidt af 'salgs fidusen' da en almindelig CD kan indeholde 10-18 numre, og en MP3 CD vil indeholde 150-200 numre. Umidelbart kan du ikke høre kvalitets forskellen, men den er der... det er næsten logisk, når du kigger på antallet af numre, som der er plads til.

Ryst du bare nervøsiteten af dig og klø på

Held og lykke med det
Søren

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 31-03-03 20:55

Tak, Søren!

Jeg har lige i mellemtiden prøvet den der mp3-ripper, som du fortalte om, men på de nye cd'er med kopisikring skriver den bare "Please insert an audio cd" - på trods af at den sidder i !!!!!

Nå, men jeg må vel bide i det (for mig) sure æble.... og benytte mig af de dersens fileshare-programmer....

TAK!!!

Søde hilsener fra Camilla

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 31-03-03 20:56

Tak, Søren!

Jeg har lige i mellemtiden prøvet den der mp3-ripper, som du fortalte om, men på de nye cd'er med kopisikring skriver den bare "Please insert an audio cd" - på trods af at den sidder i !!!!!

Nå, men jeg må vel bide i det (for mig) sure æble.... og benytte mig af de dersens fileshare-programmer....

TAK!!!

Søde hilsener fra Camilla

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 31-03-03 20:56

Tak, Søren!

Jeg har lige i mellemtiden prøvet den der mp3-ripper, som du fortalte om, men på de nye cd'er med kopisikring skriver den bare "Please insert an audio cd" - på trods af at den sidder i !!!!!

Nå, men jeg må vel bide i det (for mig) sure æble.... og benytte mig af de dersens fileshare-programmer....

TAK!!!

Søde hilsener fra Camilla

Kommentar
Fra : CamillaD

Dato : 31-03-03 20:57

Hold da op....

Den kommentar kom vist et par gange... men det var nok også en vigtig ting at gentage...

Godkendelse af svar
Fra : CamillaD

Dato : 31-03-03 21:00

Tak for svaret CLAN.
Hmmmmm... jeg har vist skrevet tak et par gange nu.... men ok da:

TAK (igen...)!!!

Camilla

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-03-03 21:05

*LOL * ikke noget problem

Du kan 'prøve' dig frem med forskellige 'rippere' her er et par at vælge imm. http://tucows.cybercity.dk/mmedia/cdrip95_default.html

Hygge...
Søren