/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel opfører sig underligt
Fra : humlumweb
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 01-02-09 19:29

Jeg skulle i dag arbejde med et regneark, som jeg lavede for et stykke tid siden. Da jeg indtastede et tal, blev det automatisk ændret til 1/10000 af det indtastede. -Altså, hvis jeg tastede 3, blev værdien i cellen lavet om til 0,0003. -dette skete uanset hvilken celle jeg valgte. Hvis jeg f.eks. taster 20.000 i en celle, gives cellen værdien 2...Men det er jo upraktisk at skulle indtaste 10000 gange så højt tal som man skal bruge
Jeg knoklede længe med både formater og alle mulige andre ting, uden resultat.
Det mest underlige er så, at hvis jeg vælger at oprette et helt nyt regneark, opfører dette sig på præcis samme måde! -Også selvom det er efter programmet har været lukket ned og startet op igen.
Makrosikkerhedsniveau er sat på "Høj".
Nu ved jeg ikke længere hvad jeg skal gøre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-09 19:32

Kontrolpanel>Internationale og sproglige indstillinger
udfor dansk væg Tilpas
decimaltegn skal være . punktum

Måske det er det?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : humlumweb

Dato : 01-02-09 19:37

Hej Klaudi
Nej det har ikke noget med det at gøre. -Der sker følgende:

Jeg indtaster et tal, f.eks. 4 i en celle. -Når jeg så trykker på enter, skifter celleværdien til 0,0004. HVis jeg indtaster værdien 40000 skifter cellen til værdien 4...Så på en eller måde bliver den indtastede værdi divideret med 10000?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 19:38

Den har lige været oppe.
funktioner > indstillinger > rediger > der skal ikke være [ V ] i fast decimal.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-09 19:39
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-09 19:42

Næe det fandt jeg ud af, var lige inde at rette men der skete ikke noget,
det er ski nok som Eyvind skriver

mvh klaudi

Kommentar
Fra : humlumweb

Dato : 01-02-09 19:45

Tusind tak IBM760, nu virker det. Kan ikke forstå, hvorfor det med decimaler er blevet aktiveret . -Jeg er ny i det her system, så hvordan giver jeg point og lukker spørgsmålet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-09 19:46

Det var godt IBM760 kom ind for det var faktisk hans fortjeneste, og løsning jeg brugte.

Så ingen accept til mig.

Kommentar
Fra : humlumweb

Dato : 01-02-09 19:47

Undskyld, også tak tak til Eyvind

Kommentar
Fra : humlumweb

Dato : 01-02-09 19:48

OK Eyvind. -Det går hurtigt, så jeg sendte min kommentar til dig, inden jeg så det du skrev sidst...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-09 19:56

humlumweb - Jeg er ny i det her system, så hvordan giver jeg point og lukker spørgsmålet?

Du trykker bare på ACCEPT ud for det svar du kan bruge.

Mvh IBM760

Godkendelse af svar
Fra : humlumweb

Dato : 01-02-09 20:00

Tak for svaret IBM760.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-09 20:01

Helt ny er humlumweb da ikke:
Medlemsdato : 19-11-2004

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-02-09 20:02

Selv tak.

Kommentar
Fra : Eyvind